tirsdag 5. desember 2017

5. luke


Månedsavslutningen nærmer seg slutten for min del, så på torsdag blir det nok litt roligere. I morgen skal snøen lave ned, så da kan det bli noen snøbilder. Må jo passe på før regnet og varmegradene skal komme på torsdag. Nei må nok ha litt positiv inspirasjon opp til værguden for å få skikkelig julevær.


Nå har det blitt skikkelig vinterstemning på Sognafaret. Siden jeg har fri i morgen får jeg vel se om jeg finner noe julepynt til å ha ute. Håper all snøen som er meldt kommer så lysene blir dekket, og at det mildværet som er spådd ikke kommer.


Dagens gladsak er finalen i 71 grader nord. Jeg håper helt klart at Felix vinner. I alle fall ikke Pernille, sleip juksemaker som ikke står ved det hun sier. Spill eller ei, redelig er ingen dårlig egenskep.


Hailey synes nok snøen er dagens gladsak, for noe som hopper og spretter mer enn henne i løssnøen har jeg ikke sett. Det er hopp og sprett hele tiden når vi er på tur. I morgen blir det tur i dagslys.


Tessy storkoser seg i snøen hun også, så det blir ganske mange prosjekt snødøyping før de gir seg. Mounty liker seg best på beina når de andre er i nærheten. Men er han ute aleine så baser han litt. Men han liker ikke at de andre stuper på han så han blir full av snø.


Julaften nærmer seg raskt og jeg har ikke tid til å ta ut de siste tre feriedagene mine. Så det positive er at jeg får 28 feriedager i 2018. Har sett på terminlista til kennelklubben, men er litt usikker på om jeg skal på langtur på utstilling neste år. Jeg skal i allefall på fjellturer, så får vi se på resten.


Gullgraving på høyt nivå... eller kanskje hun har startet julegavejakten?


10 arbeidsdager igjen til juleferien starter!

1 kommentar:

  1. Jag tror alla hundar tycker om snön och att leka och busa i vit ren snö. Tror inte du det också? Härliga foton!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...