tirsdag 9. februar 2021

Gems weekly photochallenge #6

 kos vårsol

Der jeg bor er det ikke sol fra november til begynnelsen av februar. Når februar nærmer seg slutten kan en sitte på gårdsplassen ved garasjen og hundegården og nyte vårsola. Tror både jeg og hundene stortrives når de kjenner den varmer mot pelsen.

kos vårsol

Ronja liker å sitte på fanget og da hender det at hun sovner når hun ligger i armkroken.

kos vårsol

Hun er ikke helt borte fra å posere bitte litt heller hun. Men i full fart liker hun seg nesten best.

kos vårsol

Men mosekosing er både mine hunder og katter vant til. Noen ganger blir de ikke fornøyd før de har hatt litt mosekosing.

vårsol kos

Ukens ord er Mysa

Takk til Susanne som har denne fotoutfordringen gjennom året. I år er det verb. Man skal jo oversette de fra svensk før en har en viss ide om hva en skal poste bilde av. Jeg synes jeg klarer meg ganske greit jeg.

19 kommentarer:

  1. Så koselig det er med dyr! De liker å bli kost med ja, ingen tvil om det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant. Særlig når man bor aleine, da er det godt å ha noen som selskap. Den eldste datteren min tror jeg kommer til å bli en sånn gammel crazy kattedame. En sånn som alle snakker om når hun går forbi :D

      Slett
    2. Hadde jeg bodd alene hadde jeg hatt flere dyr. Det er utrolig hvor mye selskap det er i dyr.

      Slett
    3. Nå har jeg fem hunder og tre katter, så jeg klarer meg ;)

      Slett
  2. Vilken fin tolkning och fina bilder. Ni ser verkligen ut att kose dere.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, bare å nyte både sol og myk pels.

      Slett
  3. Så koselig att mysa så :-) Jeg tenkte på ordet kose då jeg skrev mitt, men så falt det bort fra tanken, nå fikk jeg det her i din tolkning. Dere ser ut til å passe sammen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Litt spennende dette prosjektet med svensk kontra norsk, man må liksom tenke litt.

      Slett
  4. Jag blir lite avundsjuk på allt mys och gos du får med hundarna. Men jag har själv valt att inte ha någon mer hund så jag får nöja mig med att krama katterna på katthemmet och kanske klappa lite på en hund ute någon gång.

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff tror det ville vært et veldig tungt valg for meg...

      Slett
  5. Så mysigt ni har det tillsammans! Det syns att ni tycker om varandra.
    Ha det gott!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er veldig kos med dyr, er de vant til kos så setter de stor pris på det også

      Slett
  6. Det var riktigt mysiga bilder att titta på. Viken kärlek fotona utstrålar. Du älskar hundarna och hundarna älskar dig:-)

    SvarSlett
  7. Så härligt det ser ut och ni verkar verkligen mysa gott tillsammans :)

    SvarSlett
  8. Så mysigt ni har det! :-) Fina bilder.

    SvarSlett
  9. Heisann, det er ikke alltid jeg oversetter fra svensk, ofte velger jeg den norske varianten. Det kan jo gi noen spesielle innlegg av og til da, men det synes jeg er gøy ;:O)

    SvarSlett
  10. Ni två har verkligen mysigt tillsammans, finns en massaglädje i bilderna.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...