tirsdag 16. februar 2021

Gems weekly photochallenge #7

 


Ukens ord er Blixtra

Ja i dag prøver jeg meg med en litt uvanlig tolkning av dette gnistrende svenske uttrykket. Det er ikke så enkelt å ta bilde av et lynnedslag. Jeg veit jeg har det et sted, men jeg har ikke klart å finne det igjen. Så da får jeg gå for et bilde av meg med fotoapparatet ute i sola på isen. Det er et gnistrende føre og sola glitrer i alle snøkrystallene. 

Takk til Susanne som har denne fotoutfordringen gjennom året. I år er det verb. Man skal jo oversette de fra svensk før en har en viss ide om hva en skal poste bilde av. Jeg synes jeg klarer meg ganske greit jeg.

17 kommentarer:

  1. Härlig vinterbild med gnistrande snö! Och visst visar du upp ett glittrande leende.
    Ha det gott!

    SvarSlett
  2. Imponerende at du går på skøyter!

    SvarSlett
    Svar
    1. Skøyter er veldig morsomt, jeg kjøpte meg til og med nye skøyter rett etter jul. Med for inni og glitter utenpå.

      Slett
  3. Vilken härlig selfie på dig:-) Jag hör nästan gnistrandet av dina skridskor där på isen. Lägg därtill ditt sprakande leende och bidraget är en succé:-)

    SvarSlett
  4. Blixtrande gnistrende kjempefint tolket!!

    SvarSlett
  5. Looks like a wonderful day to go skating.
    Lovely picture.

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Heisann, knitrende føre med gnistrende snø, da kan man ikke la være i glitre sjøl heller ;:OD)

    SvarSlett
  8. En härlig vinterbild med gnistrande vit snö. :)

    SvarSlett
  9. En absolut klockren tolkning och en blixtrande go bild på dig.

    SvarSlett
  10. Snygga skridskor som det blixtrar om i solskenet. :-)
    Jag brukar också åka skridskor men i ishall och mycket sällan på naturis.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...