tirsdag 23. februar 2021

Skitur på jordet

 leonberger, golden retriever flat coated retriever

I helga ble det skitur på jordet med hundene. De liker godt å få strekt litt på beina i snøen. De fryder seg like mye over snøen som det jeg gjør. Nå ser det ut til at den forsvinner rimelig kjapt, så det er bare å nyte den mens en kan.

flat coated retriever

Det ble ikke bare en runde på jordet, men litt aking nedover veien også. Da langet de ut alle sammen. Litt skuffet over at vi stoppet og labbet opp igjen, men sjeleglade når vi akte en gang til.

flat coated retriever

Det synes godt at Mounty er en gammel mann på over ti år.

golden retriever

Hailey er bare ungdommen i forhold ennå hun begynner å nærme seg fire år i mai.

mounty flat coated retriever

Står og venter på hvor vi skal henn nå. Litt variasjon skaper hunder som må følge med på hva jeg gjør og selv passe på at de er i siget dit vi skal. 

golden retriever

Hailey slukker tørsten med snø.

leonberger golden retriever

I nedoverbakkene aker jeg fra dem, da er det litt varierende innsats på å ta meg igjen eller bare følge etter.

leonberger

Jeg er litt usikker på hvor mange runder det ble etter hvert, men hundene ble småslitne da også. Må jo trene seg til fjellturene som kommer når det blir bart i fjellet.


Bella holder seg klokelig på avstand etter at hun ble akt på sist gang vi var på skitur på jordet. Jeg ropte pass og hun bare fortsatte å løpe rett fram, men nå har hun lært å flytte seg når jeg sier pass.

flat coated retriever golden retriever leonberger

Nå er all snøen i veien borte og det er blitt bare holke, så noen ny skitur nedover veien ser det ikke ut til at det blir med det første.


Mounty er veldig fokusert på meg, særlig når jeg har med fotoapparatet. 

flat coated retirever

Jeg var litt redd for at det plutselig skulle butte så jeg lå langflat. Jeg har gjort det noen ganger tidligere når jeg har hatt med fotoapparat på skitur.

leonberger flat coated retriever

Det er ikke det enkleste å ake på ski og ta bilde av noen som løper ved siden av deg, da er det jammen kjekt med seriefotografering. Så en kan håpe på at neon blir i fokus i det minste på noen av bildene.

leonberger flat coated retriever

Man merker at det er mildere, for kattene er mer ute enn de har vært på lenge. 

cocker spaniel flat coated retriever

Før jeg gikk inn igjen ble det en runde på jordet med Ronja også. Hun storkoser seg på ski, men denne dagen ble det litt i tyngste laget for henne.

engelsk cocker spaniel

Ronja ble med på en liten runde, for med karm snø så ble hun en eneste stor snøklump

cocker spaniel

Ulempen er at hun tar helt av og bjeffer når hun ikke klarer å holde følge lenger, så det er greiest å ake bak henne. Da er det fredligst.

cocker spaniel

Da går det så snøklumpene spruter bak henne.

flat coated retriever

Ha en flott uke videre, nå er det snar helg igjen.


* *

13 kommentarer:

  1. Du har så mange flotte hunder, og det synes at de nyter løpeturen.

    SvarSlett
  2. ...dogs and children of all ages love to play in the snow.

    SvarSlett
  3. They have as much fun as you do. Perhaps even more. So precious.

    Thank you for joining the Happy Tuesday Blog Hop.

    Have a fabulous Happy Tuesday. Scritches to the pups. ♥

    SvarSlett
  4. Härliga, fina och festliga bilder på alla hundar på språng i snön :D

    SvarSlett
  5. Darling photos- you have such lovely and lively pups! Have fun every day!

    SvarSlett
  6. Beautiful dogs! I have two. A chiweenie and a black lab.

    SvarSlett
  7. Love these happy captures of the dogs having fun in the snow!

    Happy Wednesday!

    SvarSlett
  8. they're having so much fun running in the snow!

    SvarSlett
  9. Your photos turned out so well! They made me smile just to see your pups having so much fun!

    Your link is a great addition to 'My Corner of the World' this week!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...