onsdag 2. mars 2011

Skigåing og aking på fridagen

Aktivitet ute i sola på en fridag, klikk for å se på bildene fra i dag...

Gjett om det var godt å ha fri i dag! Både unger og hunder holdt fred til over 9 i dag tidlig, så jeg kunne kose meg i senga før jeg mått opp i dag. Pappa hadde lovet meg å være med å hente flis til hønene i dag, greit å ha en pappa med varebil. Da var det gjort og nå trenger jeg ikke hente flis før over påske regner jeg med. Da jeg var tilbake så hadde jentene stått opp og spiste frokost.

Litt etterhvert så lettet tåka og sola tittet fram. Den varmet godt og jeg fant fram skiene så hundene kunne få litt trim i dag. Ada og Malin er mest opptatt av hverandre, Mounty har så vidt begynt å ta tegninga, men jentene synes han er så treg. Dem subber han vekk og rir på hverandre etter tur. Mounty prøver seg bare ute, men når jeg er i nærheten går det greit. I dag er det 19. dagen, så jeg skal være glad når en slipper å passe på om Ada og Mounty er ute samtidig. Kjempepraktisk da med Lady som åpner døra ut når hun kjeder seg.

En liten drikkepause inne så ble Merethe med ut for å ta bilder av Mounty og Happy. Så nå er sidene dems oppdatert med nytt bilde. Dem vokser jo så fort at en ser stor forskjell fra bilde til bilde som blir tatt av dem. Happy har litt dårlig kryss, men får håpe det retter seg litt når hun blir eldre. De andre sto i hundegården når vi tok bilder, ellers så hadde alle vært med på alle bildene. Det er en gjeng med linselus disse her...

Om ettermiddagen akte jeg og Patran nedover bakken på akebrett. Det er ikke så enkelt å ake på noe som ikke kan styres med så mange hunder løpende ved siden av. Men dem lærer fort å passe seg når vi kommer susende. Patran laget kafe ute før vi gikk innigjen. Så da måtte jeg kjøpe kjøttkakemiddag med erter så store som kjøttkakene. Da sola begynte å bli svakere så gikk vi inn og grillet pølser i steikepanna. Da slapp dem å bli svidd i allefall. Er ikke særlig fan av svidde pølser, men å grille på bål er egentlig greit. Kunsten er å ha is i magen til det ikke er så varmt på bålet lenger. Det er jo stort sett når vi er ferdige med å spise at bålet er passe stort til å grille pølser på.

Etter et godt bad i badekaret, så er det på tide å sølve litt på sofaen og se Tv og litt på dataen i kveld. Kanskje momse litt godteri med god samvittighet også... Ha en trivelig kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...