mandag 29. juni 2015

Fjelltur


Norefjell


Kjekt at mamsen har sånn ferie altså, da blir det sånne ferieturer. Mamsen er ikke så glad i å ligge borte, så det blir med dagsturer. Greit nok det altså.


Se hva vi fant på fjellet. Snø, helt ordentlig snø!


Jeg og Tessy ble rimelig slitne av å jakte på døde lemmen fra i fjor, Tessy fikk ikke lov til det av Merethe da. Men hun sneik seg til et par stykker. bak ryggen hennes.


Gjengen samlet for første pause. Det var mamsen og jentene som trengte pause da, ikke jeg og pelsdottene. Sånn er det å ha med seg pingler på tur.


Jeg har sans for sånne fjellturer, så jeg håper mamsen har mer planer utover sommeren,


På toppen ble det skikkelig mamsekos!


Det er godt å hvile små trøtte bein en liten stund, men ikke si det til de andre pelsdottene.


Så var det bare å ta beina fatt for å komme ned til bilen igjen.


Når en er med mamsen på tur så kommer man ikke unna litt posering


Så er det full fart igjen for å ikke gå glipp av noen ting.


På fjellet var det ikke bare snø, det var vann alle steder også.


Tunga ble bare lengre og lengre før vi var i bilen igjen. Visste ikke at jeg kunne ha så lang tunge jeg altså!


2 kommentarer:

  1. Fy jeda mig , har ni snö kvar.

    SvarSlett
  2. Det var konstigt! Har ni både sommar och vinter på en gång? Det måste ha varit en väldigt lång tur ni var på... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...