lørdag 21. oktober 2023

Fjøstitt

kalver

Før helga stakk jeg en liten tur innom fjøset for å se hvor store kalvene var blitt siden jeg så dem sist

sauer

Sauene var mest opptatt av å spise. Når jeg stikker innom rett etter jobb så er det stort sett mat og soving det går i. 

sauer

Fine nyklippede jenter

sauer

Sauer er nysgjerrige dyr som gjerne vil ha litt kos

sauer

Hun er skjønn da...

sauer

Noen finner ut at de kan spise fra toppen av matfatet. at de ikke trenger å stå som sild i tønne for å karre til seg høy.

sauer

Noen koser seg mer enn andre.

sauer

Noen var tydeligvis ferdig med då spise

sauer

Da er det bare å nyte resten av ettermiddagen. Det vanker lite dessert for dem.

sauer

Jeg kan ikke si jeg tenker  på mat når jeg ser dem, men det er ikke så lenge siden vi hadde lammekoteletter til middag. Jeg og Patran koser oss stort når hun er hjemme i helger. Så da må man ha litt god mat.

sauer

Disse var heldige, de fikk et år til på livskontoen sin.

sauer

Så var det gutta da. De får ikke nok kos.

sauer

Det blir gjerne til at en tilbringer litt tid med disse gutta.

kuer hereford

Mat var det eneste som sto i hodet på kuene. De enset ikke meg omtrent.

kuer hereford

De var litt skeptiske, men ei kom bort og snuste i det minste.

kuer hereford




 

8 kommentarer:

  1. Alla bilder är fina men kalven i översta bilden är otroligt söt och charmig :D

    SvarSlett
  2. Så søte de er alle sammen!

    SvarSlett
  3. Those sweet faces are totally adorable!!!

    SvarSlett
  4. Thank you for sharing your visit to these wonderful animals.

    SvarSlett
  5. Now being vegan, I cant help but look for compassion in farming. Those sheep and cows look happy and well. o lovely to see them eating and enquiring of you.
    ERin

    SvarSlett
  6. Beautiful animals, I love them all. Wonderful photos. Take care, have a wonderful week!

    SvarSlett
  7. Yes, I agree with all other comments. Sheeps are sweet animals, and I love this post about. Thank you for sharing at
    MosaicMonday

    Have a wonderful week. Hugs by Heidrun

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...