tirsdag 24. oktober 2023

Med Pink på Stalla

 tyttebær

Når jeg kommer til Kenneth og Ingrid så stiller Pink opp når jeg tar av med skoa. Så får hun oppmerksomheten til Sofie rekker å krabbe ut i gangen. Da er det hun som får oppmerksomheten. Når det nærmet seg, så hun skjønte at jeg skulle hjem igjen, så forsvant hun ut i gangen og la seg på skoene mine. Hun kjenner meg nok såpass at det kanskje lønner seg bitte litt at hun stiller opp ved døra.

border collie

Som du skjønner så dro jeg ikke rett hjem. Pink hadde øyekontakt og når jeg spurte om hun kunne tenke seg tur, ja da var hun vel gjennom døra, nesten før jeg hadde lukket opp. Stoppet ved bilen og hadde stort håp om at jeg skulle lukke opp. 

border collie stalla

Høstens første snøfall gjorde ikke mye ut av seg, så det var ikke noe problem med en runde i terrenget.

border collie stalla

Pink satte nok mye mer pris på den første snøen enn det jeg gjør i midten av oktober. Det blir nok ikke skitur med det første.

border collie stalla

Snøen smakte tydeligvis knallgodt.

sopp stalla

Siden jeg allerede hadde med meg kamera, så ble det mange bilder av detaljer.

stalla

Men når man er ute i naturen så er det en mengde andre ting å ta bilde av enn detaljer.

stalla

Litt kuldegrader nå så blir det snart skøyteis.

border collie stalla

Pink er veldig skeptisk til å bli våt på beina, og langs elva her så er det forholdsvis bløtt.

border collie stalla

Pink er ganske fotogen, da hun er veldig oppmerksom på hvor jeg er til enhver tid. Hun ser ikke like intelligent ut bestandig. 

border collie stalla

Det er mye bedre med tur langs elvekanten enn å gå langs veien. Veien tok vi tilbake, for da var det litt sur vind og yr i lufta. Da er det greit å finne bilen litt raskere.

border collie stalla

Hun er blitt ganske flink til å posere også. Nå sitter hun til hun skjønner at det er greit at hun løper videre og at jeg er ferdig med å knipse ivei.

stalla

Høstfarger var fremdeles intakt

border collie stalla

Utrolig mange blåbær og tyttebær som ennå ikke er plukket.

stalla

Losen gikk oppe på åsen hele tiden vi var der.

border collie stalla

Noen tror de har gjemt seg.

border collie stalla bilvrak

Noen har vært på kjøretur og glemt hvor de har parkert bilen sin.

stalla

Som du ser så er ikke interiøret veldig intakt lenger

stalla

Lettere usikker på modellen...

sopp stalla


6 kommentarer:

  1. Pink är så fin, en vacker fotomodell och energi och gott humör verkar det finnas massor av. Kul att ha så bra sällskap med på tur :D

    SvarSlett
  2. Pink er så søt ja selv om hun ikke så veldig smart ut på det ene bildet. Dyr er kloke skapninger, og lærer seg fort hvordan ting henger sammen.

    SvarSlett
  3. Pink really is a cute one and I love the photo with the tongue out!

    SvarSlett
  4. Pink is beautiful and so is the area where you walk.

    SvarSlett
  5. Wonderful photos! Pink is adorable! And she found lingonberries and blueberries! My mother used to pick them as a child. My mother was from northern Sweden and my father was from Denmark. I'm totally Scandinavian :)

    SvarSlett
  6. I love your furbabes and your adventures. Beautiful.

    Thank you for joining the Wordless Wednesday Blog Hop.

    Have a fabulous Wordless Wednesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...