fredag 20. oktober 2023

Mer testing av kamera

 elghoder

Her ser du hvordan det går med de som er dårlige til å leike gjemsel. Da blir man halshogget og lagt til spott og spe. Siden jeg har fått fjøsstell oppdrag på lørdag, ja da er det bare å skjerpe seg og gjøre en god jobb, ser det ut til...

høststemning

Man må jo bruke ting for å lære seg hvordan det virker. Nå hadde jeg flaks, det var ikke så mye endring mellom kamera modellene. Men jeg synes resultatet er bedre med dette kamera. OM det er fordi det er nytt eller fordi det gamle var utslitt er jeg ikke sikker på.

høststemning sopp

Soppen kommer poppende og snøen lurer i nærområdet i løpet av helga sier Hr Yr. Det er spådd et vanvittig vindvær i helga også, så fjelltur blir det ikke. I ettermiddag er det oktober fest på jobben, Patran kommer i helga, jeg har fjøsstell på lørdag morgen, på kvelden skal jeg på show på Gledeshuset, så kanskje jeg skal bare se ann søndagen ennå...

kattepus pusekatt pus katt

Oliver er alltid med på tur. Smetter inn og spiser litt, så er han helt klar for å være med.

høststemning

Nå som det er høst, så er det jo helt greit å teste innstillingen som heter høstfarger. Den skal visstnok gi litt mer varme og få fram høstfargene i naturen.

høststemning

Håper ikke snøen kommer i metersvis i helga, eller så får en ta seg noen turer litt lenger ned og ikke på snaufjellet.

pus katt kattepus pusekatt

Jeg er godt fornøyd med kontrasten i bildene. Det er ikke redigert noe på noen av disse bildene, på det gamle kamera var det litt redigering på kontrast til tider. Kontrasten gjør at det blir mer liv i bildene.

høststemning

Etter jobb i går var jeg innom for å hilse på sauene som var kommet ned igjen fra fjellet. De hadde til og med fått klippet seg. Kuene hadde kommet inn igjen fra utmarksbeite og koset seg også inne i fjøset. De har fremdeles muligheten til å ta seg en tur ut.

høststemning elva

Himmelen speiler seg. Ja for når en er en runde nede på jordet, ja da må man liksom stikke ned til elva en liten tur også.

høststemning elva

Spørs om jeg får kidnappe Dua mi til uka, så blir det kanskje noen flotte bilder av henne også før snøen kommer for fult.

leonberger

Bella hevder hardnakket at det fremdeles er badevann.

høststemning pus katt kattepus pusekatt

Oliver holder klokelig avstand når det er vann i nærheten.

maurtua

Maurtua har vokst mye siden i fjor. Nå er den trill rundt buska.

høststemning

Selv om det har vært noen kuldegrader innimellom på natta, så er det fremdeles rennende vann i skauen.

høststemning

Men sølepyttene var dekket av et tynt lag med is.

høststemning

Mye flott is å ta bilder av også, men jeg er ikke klar for vinter ennå.

høststemning

Frostroser er fine

leonberger

Har skikkelig trua på dette kamera, vel anvendte penger.






4 kommentarer:

  1. Första bilden skrollade jag snabbt förbi men de andra var fina. Kul att du är nöjd med din nya kamera :D

    SvarSlett
  2. Det blir flotte bilder med ditt nye kamera. Jeg likte spesielt godt de av Oliver. Han er alltid så fotogen.

    SvarSlett
  3. Those are terrific photos! It didn't take you long to figure out your new camera!

    SvarSlett
  4. Your photos are a delight! Oliver is a very wise kitty. Some cats like water, but they like it when and where and in the amounts they want.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...