søndag 28. april 2024

Hva gjør du gjennom uka?

 lam sau

Mandag etter jobb svingte jeg innom i fjøset for å kose med lamungene. Noen var allerede blitt så store at de var ute på egenhånd med  søyene.

sokna

I kveldinga ble Ingrid og Pink med meg og Wenche Lill en runde rundt Blystadjordet og lysløypa tilbake. Virre og Pink lot som de ikke så hverandre. Jeg skjønner ikke helt hva bilistene glante på når de kjørte forbi. Tre lekre ryper på 19 år, eller 5 forskjellige hunder på tissetur.

tyrifjorden

På tirsdag plukket jeg henne opp i barnehagen, skulle egentlig avlevere henne til Ingrid når hun sluttet. Men vi ble stående i kø både ved veiarbeidet og viking som skulle plukke opp en bil som hadde fått stopp midt oppe i veiarbeidet. Da sprakk tidsskjemaet og jeg måtte kjøre henne helt hjem etterpå isteden.


Det ble bare en liten tur nedover jordet og ned til elva med hundene, før jeg spiste middag. Da kom det ei regnskur så det ble med det på tirsdag.

Brøgåsen

Jeg og Sofie var innom fjøset på veien hjem på onsdag. Når vi hadde spist middag og Sofie hadde badet til kvelds, så tok jeg og Ingrid med oss hundene opp på Brøgåsen. Ingrid skreiv oss inn i turboka, før vi gikk ned igjen på andre siden av åsen.


Da vi kom ned til Blystadjordet så vi de to rådyrene igjen som vi så på mandag. Alle hundene fikk med seg dem.

hvit gjeterhund

Torsdag etter jobb var det rett hjem for å hente Varga, kursen ble satt til Veme for en playdate med Mumi igjen. Varga ble kjørt hjem og jeg dro på foredrag i Hønefoss kirke med Åse.

hønefoss kirke

I Kunsten å leve, skal Zemir Popovac, snakke om sorg. Kunsten å leve - med sorg i hverdag fest. Psykologspesialist Zemir Popovac forteller om temaet. Zemir er psykologspesialist, utdannet ved Universitetet i Oslo. Han var med å grunnlegge Favne i 2013. I dag er han faglig leder ved Favnes seksjon for barn og ungdoms psykiske helse, hvor de tar imot henvendelser fra familier som opplever vansker i sitt samspill, foreldre som er bekymret for sine barn, og fra ungdom som strever med vanskelige følelser, vanskelige forhold til jevnaldrende eller til skolen. Lang historie kort, dette var en skuffende opplevelse. Ingen ny lærdom der gitt. Det var mer fakta om sorg, enn hvordan takle sorg, som jeg trodde det handlet om.

hensmoen

Fredag ble det en liten lunsjtur på Pelle. Det var mange kraner hos naboen, så det var unnskyldning nok for å ta seg en runde. Sneik med meg Pelle så han fikk gått på do. Jeg veit ikke helt hva de feiret, for det sto bare firmanavnet på bannerne. 

hensmoen bilvask

Det var ekstremt stille etter lunsj på jobben, så da ble det litt bilvask på meg og John. John var litt mer nøye enn meg, han gikk for innvendig vask i tillegg. Spørs om jeg får gjøre det på lørdag isteden. Etter jobb ble det en runde i havna og ned til elva med hundene, før jeg spiste middag.


Kjersti og Frida ble ned meg og Varga på Amcar treff i Hønefoss på lørdagen. Det var perlevær, så når vi dro hjem så  måtte jo de to andre hundene få sin tur også.


Jeg kjøpte noen poser med rosinboller, så dro vi opp på Nedre Kollsjøen for å kose oss i sola.


I dag har jeg vært hos Merethe og Marius. Litt småregn, men planen var Fetsund Lenser. Det var en skuffelse, så vi endte opp på flymuseene på Gardermoen isteden. Når vi dro tilbake så hadde Merethe disket opp med middag til oss.


6 kommentarer:

  1. En fin och bra vecka låter det som. Många trevliga utflykter och möten :D

    SvarSlett
  2. You sure are busy and Varga always looks so happy. I think you do more in one week than I do in a couple of months!

    SvarSlett
  3. You had a very full week, you do not stop to let grass grow under your feet.

    SvarSlett
  4. Dittt første bilde er så nydelig! Lam er utrolig søte.

    SvarSlett
  5. Such beautiful shots. Your furbabes are adorable and your grand is the cutest little one ever.

    Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  6. Doggies are so adorable and great photos of them ~ Grand daughter is precious ~ hugs,

    Wishing you good health, laughter and love in your days,
    A ShutterBug Explores,
    aka (A Creative Harbor)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...