fredag 5. april 2024

I barnehagen

 barnahage pus katt kattepus pusekatt

I barnehagen som Sofie går i har de kattepuser. Tigerpus og Baldrian. De er kjempegromme, så på onsdag når vi skulle hjem ble det stopp ved leikestua. Der lå kattene og koset seg i sola.

barnahage pus katt kattepus pusekatt

De lot seg villig klappe og bli koset med. Trivelig med en barnehage som har egne katter gående i fjøset og stallen som også hører til.

barnahage pus katt kattepus pusekatt

Av mine så er det bare Oliver som liker å bli klappet av Sofie over tid. Han koser seg med litt kløing han. Lurven tåler et par klapp før han forsvinner, mens Daisy må bli holdt på armen for at Sofie skal få kose litt.

barnahage pus katt kattepus pusekatt

Baldrian og Tigerpus oppførte seg som Oliver gjør. Svinser rundt beina hennes og sitter rolig en god stund. Synes det er flått jeg at det finnes barnehager som prioriterer dyrekos for ungene som går der. Til høsten bytter Sofie barnehage, for det er enklere med en barnehage i nærmiljøet nå som de har kjøpt seg hus. Det er ikke så mange årene før hun skal starte på skolen liksom,

barnahage pus katt kattepus pusekatt

Det var en annen unge der også, trolig en storebror til en av de andre ungene. Om han gikk på den avdelingen for store unger, eller om han gikk på skolen er jeg litt usikker på. Men han var veldig snakkesalig om kattene og hvor flink Sofie var til å klappe dem.

barnahage pus katt kattepus pusekatt

Jeg liker katter veldig godt jeg, og jammen kom de for å få seg en klapp og litt kos av meg også. Disse må være skikkelig kjælne, for jeg har bare sett dem på avstand tidligere når jeg har hentet henne.

barnahage pus katt kattepus pusekatt

Sofie er flink til å klare seg i trapper, og er utrolig tålmodig på å vente på at de skulle komme bort til henne. En siste kos før vi gikk til bilen og satte kursen mot fjøset.

barnahage pus katt kattepus pusekatt

10 kommentarer:

  1. Så flott barnehage som har egne dyr. Det må jo være stor stas for barn som ikke har egne dyr hjemme.

    SvarSlett
  2. Så koselig❤️ de kattene er høyt elsket av veldig mange, og er verd sin vekt i gull❤️

    SvarSlett
  3. Those are adorable photos and sweet Sofie sure loved the cats and animals of all kinds.

    SvarSlett
  4. Well, I don't read in this language but oh, is that baby adorable! Kids love kitties.

    SvarSlett
  5. De märker nog att Sofie är van vid att vara med djur. Kul att de får vara där och lära barn respekt och tillit mot djur :D

    SvarSlett
  6. OMCs Sophie is 1000 kinds of adorable and I love that she has already discovered the magical world of loving animals
    Hugs Cecilia

    SvarSlett
  7. What a grand idea, pets at a school or day care or kindergarten. It's lovely for the children.

    Thank you for linking up with Feline Friday!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...