torsdag 4. april 2024

Kveldstur på Sokna

 finsk spets hvit gjeterhund

På tirsdag fikk jeg være med på tur helt aleine. Vi skulle gå tur på Sokna sammen med Virre. Virre er en som vi visstnok pleier å gå tur med. Ja for nå er jeg så gammel at jeg kan være med på sånn vanlig runde de pleier å gå. Siden jeg trenger tid aleine så måtte Hailey og Bella være hjemme.

finsk spets hvit gjeterhund

Virre var veldig kjekk altså, ikke var han sur om jeg sjekket han ut skikkelig heller. I løpet av runden fikk jeg hilse på en jemthund også. Så ble jeg koset med av flere, så jeg følte meg skikkelig som ei stjerne.

Verkenselva

Etter påske har jeg stått i hundegården sammen med de andre på dagtid. Jeg skal få være med på jobb sånn innimellom, bare for å fortsette å være vant til det. Men når vi blir sluppet ut igjen på ettermiddagen, da er det full fart på gårdsplassen.

finsk spets hvit gjeterhund

Det er fremdeles snø langs veien på Sokna, men den er slett ikke særlig hvit og rein lenger. 

finsk spets hvit gjeterhund

Virre la i vei, for han hadde gått der veldig mange ganger, men det er alltid noe å sjekke ut når man er på tur i sentrale strøk.

finsk spets hvit gjeterhund

Det var forholdsvis tørt på veien, så jeg ble ikke særlig gjørmete på runden. 

finsk spets hvit gjeterhund

 Wenche Lill var også optimist og hadde lyst antrekk på runden.

finsk spets hvit gjeterhund

Vi gikk gjennom byggefeltet på veien tilbake til bilen.

hvit gjeterhund

Jeg utnyttet virkelig siste rest av forholdsvis rein snø i lysløypa.

hvit gjeterhund

Jeg gjorde meg litt kostbar før jeg kom meg tilbake på veien.

hvit gjeterhund

Jeg stortrives på sånne sosialilseringsturer, det er så mye nytt å snuse på og sjekke ut. Er jeg heldig så er det både en og to hunder å hilse på, noen ganger er det noen tobeinte som koser med meg også. Det er bare å glede seg når jeg skjønner at det er tur vi skal ut på.


5 kommentarer:

  1. Jag skulle också komma fram och gosa med dig om jag mötte dig. En så fin vovve kan jag inte motstå :D

    SvarSlett
  2. Hun blir skikkelig sosialisert, og lærer mye på kort tid. De gamle snøen er ikke så rein mer nei, men akkurat nå er alt rent og pent av nysnø. Det er godt vi får litt påfyll av det...

    SvarSlett
  3. You sure look like you were enjoying your out and about tour sweet pup. Keep having fun!

    SvarSlett
  4. It's nice to make new friends.

    Make new friends,
    but keep the old,
    one is silver,
    the other, gold.

    SvarSlett
  5. That was a very nice walk for you to make new friends.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...