lørdag 27. april 2024

Lammekos etter jobb

sau søye lam lamunger

 Det ble ingen fødsel å overvære, men disse her var rimelig ferske når jeg tittet innom på mandag. Ja jeg dro innom på vei hjem fra jobb, for å kose litt med lammene. 

sau søye lam lamunger

Jeg snakket litt med Øystein som hjelper til når det er lamming. 

sau søye lam lamunger

Kose seg med mamman sin

sau søye lam lamunger

Ro i fjøset

sau søye lam lamunger

Man blir trøtt av å bli født

sau søye lam lamunger

Blir nok mye sauer framover, man må jo passe på mens de er små og myke,

sau søye lam lamunger

Livet som firelamsmor

sau søye lam lamunger

Jeg satte meg inn til kopplammene og da klatret de opp for å sitte på fanget.

sau søye lam lamunger

Det er lov å håpe om at det kommer melk bare man suger hardt nok.

sau søye lam lamunger

De er så forsiktige

sau søye lam lamunger

Jeg skylder på Sofie at det blir sein middag på onsdager, men jammen brukte jeg nå tiden min jeg også når jeg var der på egenhånd.

sau vær

Når jeg kom meg ut av bingen til kopplamma så krevde gutta å få litt oppmerksomhet. Selv om de hadde full krybbe av mat, så ville de bli koset med.

sau vær

Noen av gutta liker å bli koset i panna, men han her elsker å bli klødd på kinnet og bak mot kjeven.

sau søye lam lamunger kopplam

Når jeg hadde så kipe fingre som det ikke kom melk ut av, ja da måtte de bort i automaten for å få litt mat i magen.

sau søye lam lamunger

Som alle veit, så er det ikke bare å gå ut igjen, nei man må jobbe seg mot utgangen.

sau søye lam lamunger

De lamungene som er født først er blitt så store at de får gå utenfor fjøset med de store sauene.

sau søye lam lamunger

Godt fornøyd med dette bildet her.

sau søye lam lamunger

Småbarnslivet er ikke så hardt på Veme. om du ser godt etter så er hun to barns mor.

sau søye lam lamunger

Snur man ryggen til ungene så gjør de heller ikke mye galt. 

sau søye lam lamunger

Hun lurte på hva jeg mente med den uttalelsen der

sau søye lam lamunger

Et bilde sier mer enn 1000 ord sier dem, men jammen setter små videosnutter litt stemning også

* *

Fjøskos

* *

En av livets gleder

sau søye lam lamunger

Det er bare å stå rolig til ungene er ferdige med å spise.

sau søye lam lamunger

Denne søya har full oversikt over alle tre ungene 

sau søye lam lamunger

Så gjelder det å holde oversikt så ungen får sove i fred

sau søye lam lamunger

Ingen er så trygg i fare som Guds lille barneskare,
fuglen ei i skjul bak løvet, stjernen ei høyt over støvet.


4 kommentarer:

  1. Jag skulle också ha svårt att slita mig från de otroligt söta små lammen :D

    SvarSlett
  2. Så fine bilder av alle lammene. Å bli firelams mor må da være slitsomt.

    SvarSlett
  3. Those little ones are so darn cute, especially with their Momma!

    SvarSlett
  4. What a joy to spend time with the babies!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...