fredag 17. mai 2013

Valpene på besøk hos hønene


I morgen drar den siste jenta til sin nye familie, så da er det bare de ledige hannen igjen her. Med "bare" fire stykker her så er det enklere å ta dem med på tur. Nå er de blitt såpass store at de må lære seg å gå i bånd. Mange tilbakemeldinger på de valpene som er hentet. Det er så morsomt å høre at de glir rett inn i sine nye familier, noen er til og med reinslige fra første stund. 


Når det verste hadde lagt seg i dag, så fikk valpene slippe løse før de skulle inn til kvelds. Det er en ting de setter stor pris på. 


I dag lurte Ronja dem med ut på jordet. De syntes det var like gøy å løpe på pløya som det Ronja synes, så når den siste jenta har dratt i morgen tror jeg at jeg skal gi alle hannene ett fortjent bad også. Det trengs!


Ronja storkoser seg med valpene. Hun lar seg gladlig overfalle av dem alle sammen samtidig.


Fult samarbeid mellom valpene for å få tak i henne igjen når hun klarer å slippe unna de skarpe tennene til valpene.


De er ganske javnstore nå, den største hannen og Ronja.


Men Ronja lar seg overfalle og underkaste.


Men det er slett ikke alle som herjer med Ronja hele tiden. Noen er mer nysgjerrige og sjekker ut det meste av det de kommer over isteden.


I ettermiddag tok jeg med meg valpene opp til hønene, det var ikke så enkelt så jeg måtte ha litt hjelp av Ronja. Med litt utflukter hit og dit på gårdsplassen, så kom vi da fram tilslutt.


Bra steglengde på alle sammen når de er litt i siget.


Så fikk dem lukta av hønene i snuta og da var det ikke noe omveier lenger nei


Da var det bare å bykse på.


Høner var noen spennende vesner, da var de ganske stive i nakken når de nærmet seg.


Sparkling Star var den som var mest interessert i hønene og ville nesten ikke være med nedigjen.


Så fant de ut at de kunne renske fjellet for mose. Da var det skikkelig effektive valper en stund kan jeg love deg.


Godt nabo'n har hagedam når en er på sånne lange utflukter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...