torsdag 20. juni 2013

Meg og Minan min!


Meg og Minan min koser oss sammen! Vi løper i åkeren, men det får vi egentlig ikke lov til altså. Men det er skikkelig gøy altså!


Når mamsen kom fra jobb i dag, så ble det tur ned i elva. Jeg og Minan min hadde vært bitte litt alene i dag når Merethe var på skoleavslutning. Da fikk vi være oppe i bingen som vsmåpelsene er om natta. Mamsen trodde det ble litt for slitsomt for oss å være sammen med småpelsa hele tiden, og de andre har løpetid så de kan vel kanskje være litt ugreie mot oss... Når Merethe kom hjem så fikk vi løpe løse. Bare vi to!!!


Når vi kom i elva så stupte vi uti alle sammen. Det var herlig å avkjøle seg etter en lang varm dag.


De andre pelsdottene sprutet noe forferdelig!


I Sverige er de mer opptatt av midtsommer enn det vi er i Norge, men nede ved elva er det et stort utvalg av blomster til blomsterkranser. Kanskje jeg og Mina får en krans hver i helga...


Jeg må begynne å sjekke ut hvor jeg hopper ut i elva, det er så vanskelig å komme opp igjen noen steder.


Når en har badet, da må en riste seg!


I kveld skal både jeg og Mins shinnes, så vi har noen dager til med finjustering. 


Når man er i skauen så må man være på vakt etter ville dyr, særlig bjørner!


Det lønner seg å holde litt avstand til de andre pelsdottene, det spruter mange meter rundt dem når de rister seg.


Herlig med vann!


Nå som elva har blitt mindre når de bunnen hele veien.


Jeg og Mina holder følge så godt vi kan når de store pelsdottene løper i vannet.


Mina er ikke kjent i elva, så det hender hun plumpet i noen av de dypere kulpene.


Mina på oppdrag


Så var pinnen innhentet og kampen om å få den opp på land var begynt.


Flinke Mina det.


Det viste seg at det var en forholdsvis stor kvist hun hadde funnet og skulle ha med seg. 


Litt samarbeid...


2 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut med sommarbad i älven.

    Önskar er en trevlig helg.

    SvarSlett
  2. Det der så jo helt magisk ut! Eg kan ikkje huske sist eg badet i en elv :( Konge bilde av dokkar to oppå den derre stubben. Babes!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...