lørdag 7. februar 2015

By tur til skikkelig by


Jeg og Mounty ble med mamsen til Evidensia Oslo dyreklinikk for å sjekke øynene våre. 


Så er det bare å ligge og vente på at dråpene skal virke så dyrlegen får sett skikkelig på øynene våre.


Jeg hadde Oslos flotteste øyne i dag, sa veterinæren.


I dag fikk jeg og Malin solskinnstur på den andre siden langs jernbanen oppover. Vi kunne ikke gå så langt når Mali skulle være med, hun blir så stiv og støl da.


Det er ikke så enkelt å se det, men ørene våre blafret skikkelig, nesten så vi skulle fly bort som fugler.


Siden det blås så veldig så nyttet det ikke å ha genser på deg i dag, den hadde det blåst tvers igjennom. Så da var det bare å ta fram "bykåpa" Den er varm og god tiltross for vindvær.


Må ha snuta mot vinden, eller så får en ikke sett noen ting, Da blafrer ørene iveien.


Blir det for ille så er det bare å dra hetta over hodet.


Kjekt å gå der altså, da har jeg full oversikt over både veien og jernbanen hele tiden.


Det blås ikke like ille hele veien, men det var fryktelig godt å komme inn til vedovnen igjen etter turen. Da kan vi kose sofaen resten av dagen med god samvittighet.


Oppover bakken hjemme var det skikkelig surt og kaldt.


Blir litt tørst av å være på sånn skikkelig blåsbort tur.


Nyt helga!

1 kommentar:

  1. Inte illa att ha Oslos finaste ögon! Bra att ha när man ska hålla koll på så mycket... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...