onsdag 11. februar 2015

Husmor


Når mamsen har fri så pleier hun å vaske på morgenen, så i dag startet jeg likså godt opp å samlet sammen filleryene.


Mamsen lurte på om jeg syntes det var skittent her, for hun hadde egentlig tenkt å vaske til helga, for da skal papsen bort. Men siden jeg hadde startet så måtte vi liksom vaske da.


Alle filleryene må ut til lufting, da får vi vasket hele golvet.


Når en skal vaske så er det greit at det ikke står skitne kopper og tallerkener på bord og benker.


Så er man i siget så skifter en på sengene i samme slengen. Jeg skiftet ikke bare på senga til meg og Patran, men jeg tok likegodt senga til mamsen og papsen samtidig.


Det var jammen godt at Mounty hjalp til også. Sånne sengetøy er litt vanskelig å håndtere.


Selv et lite putevar kan være komplisert.


Vel nede trappa så var det bare å få sengetøyet inn i vaskemaskinen.


Når en driver med sånne maskiner er det veldig viktig å ikke bli med i selve vasken. Det er derfor det er startbryter utenpå maskinen og ikke inni. Ikke så enkelt å få til å lukke døra heller når en er inne i maskinen. Barnesikring kalte mamsen det.


Klærne blir ikke reine om en glemmer vaskepulver og skyllemiddel heller.


Da er det bare å fylle opp vaskebøtta og ta fatt på golvene.


Mamsen sa jeg måtte bruke moppen og ikke ørene mine. Så gikk hun! Når jeg kom for å vaske badet, da fant jeg mamsen...


Nå ja, hun kan jo kose seg litt... for hun er jo stort sett veldig snill med meg...


Nyt kvelden!

5 kommentarer:

  1. Oj vad duktigt du har städat. Så skönt för mamsen ha en så flitig piga.

    SvarSlett
  2. Det ser skönt ut för matten att få lägga sig i badet medan du tvättar och städar hemma... Kramis!

    SvarSlett
  3. Men så du står i och jobbar! Så rent och fint det blir när du tar hand om saker och ting!

    SvarSlett
  4. Ronja är med överallt ser jag. Precis som Hjo-Hjo gillar hon diskmaskinen. Gott!
    Trevlig helg!

    SvarSlett
  5. Fantastisk flink husmor, skikkelig "kjærringemne" du Ronja, så tror jeg satser på deg altså..... Suss fra Tassen <3

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...