onsdag 28. oktober 2015

Mannehjerne på tur


Når det er to løpetisper i hus så er det ikke så greit å være mann i hus. Så i dag ble det tur rundt bygda på Ronja og Mounty. Kjekt for han å få litt andre lukter i snuta enn bare løpetid, som det lukter hjemme. Disse jentene må tross alt tisse litt, så da blir det lukt i både hundegården og på gårdsplassen.


Jeg hadde tatt på meg litt mye klær kjente jeg, for hjemme så blås det kaldt og surt. Men når jeg kom på andre siden så var det vindstille og sola steika.


Vi møtte nesten ingen på hele runden, så enten satt de inne eller så var de ikke hjemme.


Til tider går turen på grusveier over jordene.


Ronja er veldig flink til å gå på høyre siden av Mounty. Hun fant fort ut at han ikke tisset inn i veien, men i grøftekanten.


De skjønner ikke helt hvorfor vi stopper og de må sitte, men av erfaring så vet de at om de gjør som de får beskjed om så går det raskt og vi er på farten igjen.


Når vi kommer til jernbaneundergangen, så er det bare å håpe på at det ikke kommer tog akkurat da.


Ennå er det veiarbeide, så det blir nok dirigering av trafikken ennå en god stund.


Det er ikke lenge vi går langs riksveien, for vi kommer til hengebroa for å komme over elva igjen. Denne broa er god trening for å få med hundene over hengebroa til utstillingen på Prestøya på Elverum.


Litt motlys, når sola er på vei ned så blir den ganske skarp.


Det er en god stund siden jeg har gått denne runden nå, så det var greit med litt forandring. 


Så er runden snart fullført og vi kan gå inn til vedovnen igjen. For her er det litt kaldt når det ikke er noe sol lenger.

2 kommentarer:

  1. Skönt att man kan lita på Ronja! Mounty behövde nog få vila nosen ett tag och visst är det mycket trevligare att gå med en kompis... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...