lørdag 18. november 2017

Konglesafari


Siden det ble minimalt med oppmerksomhet på de andre i går, så fikk de kose seg på skautur i dag. Ronja har startet gensersesongen, litt mindre kvist og kvast i pelsen etter turen. Samt at hun er rimelig frossen av seg, å lånt ull passer veldig godt. 


Kongler er det helt store å leike med for gamle damer, hun nærmer seg raskt seks år. Hvor har de årene blitt av lurer jeg på. 


Konglene gnages på og spises på, men det meste spyttes ut igjen. Ikke særlig godt å ha kongleflak mellom tennene.


Jeg vet ikke om det bare er Ronja, eller om det er generelt for cockere... men de skulmer veldig ofte. Særlig om de ikke er helt fornøyde. Gi beng i meg, har jeg en følelse av at Ronja tenker til tider.


Innimellom så titter hun helt vanlig også...


Så kan en bare kose seg med det en liker aller best.



* *

1 kommentar:

  1. Mye å lese og mange fine bilder på bloggen din!
    Hunder og natur- kan det bli bedre? ;)

    Vil bare kommentere "kongle-kosen": Min hund har også kost seg mye med kongler- helt til den gangen det endte med operasjon..

    Du vet, kongler vier seg jo utover. Så svelger man konglen "feil vei", blir det som å dra juletreet inn döra med toppen først.. er du med?

    Jeg hadde aldri tenkt på det før det skjedde- hadde vel ikke trodd hun skulle svelge så store biter, vesle jenta. <3
    Men det ble akutt stopp, jeg måtte bære henne hjem, og rett på operasjonsbordet. Takk Gud, det gikk bra, men hun skremte meg skikkelig.

    Etter det holdt vi oss til å tygge på deilige pinner av ulike slag, nam!

    Ha en fin og ufarlig julefeiring!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...