fredag 19. januar 2018

Ha en flott helg!


En gammel og sliten hund vandret inn i hagen. Jeg kunne se fra halsbåndet og den gode magen at han hadde et hjem. Han fulgte meg inn i huset, ned gangen, og falt i søvn på sofaen. Datteren min syntes det var ok så vi lot han sove. En time senere gikk hunden til døra og jeg slapp han ut. Neste dag var han tilbake, inntok posisjon i sofaen og sov en time. Dette fortsatte i flere uker. Nysgjerrig som jeg er hektet jeg på en lapp på halsbåndet: » Hver ettermiddag kommer hunden din til huset mitt og tar seg en blund. Selv om det er greit for meg vil jeg være sikker på at det er ok for deg». Neste dag kom hunden tilbake med en ny lapp hektet på halsbåndet: «Han bor i et hjem med ti barn – han prøver nok bare å ta igjen litt søvn. Kan jeg bli med han i morgen?»


Ha en utrolig flott helg!

1 kommentar:

  1. Nej, men vilken söt historia! Har det alltså hänt i verkligheten? Hur långt ifrån dig bor hunden? Och har du träffat matte nu? Kära söta, vilken smart hund som vill ha lite lugn och ro o ta igen sig...
    Ha nu en lika skön och rofylld helg som hundarna, det ska jag ha, med både min egen o en lånehund.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...