onsdag 31. januar 2018

One done, eleven to go


Januar er over, nå er det elleve måneder igjen av året. Skal du bli mer fornøyd med dem enn januar, eller var januar helt optimal? Siden det er fridag og gubben skal sove etter nattjobbing og ny natt på jobb, så må jeg være stille! Ikke alltid like lett når det er skikkelig æsj vær ute, ikke bare litt isj vær. Regnevær som yr.no lovet skulle komme som snø i går. Etter å ha kjørt Patran på skolen dro jeg og Hailey på bytur i Hønefoss. Lenge siden hun har vært på bytur nå, så det var på tide igjen. Jenta er jo allerede blitt åtte måneder og får vel snart løpetid tenker jeg. Både Lady og Tessy har dratt igang, men Mounty spiser da ennå, så det er vel noen dager til som blir fredelige. Godt han tier stille i det minste så jeg ikke har piping og uling i tre uker.


I løpet av de timene jeg måtte være stille når vi kom igjen etter byturen satte jeg meg ned med data'n for å lese noen blogger. Noen få jeg følger med på, og noen jeg plutselig havner inn på og følger med på en stund. Når andre har kommentert på en blogg så går jeg ofte inn på deres blogg også som det er linket til. Slett ikke alle har aktive blogger selv, men om de har så kan det jo hende det er en knall blogg som jeg legger til på leselisten min. I dag var det en som kom inn på fotoutfordringer og kommenteringer på andres blogger. 


Kommenteringer og kommenteringer... jo jeg vil vel påstå at jeg er litt flink til å kommentere rundt på de bloggene jeg følger med på. Jeg har dem på ei liste på kanten av min egen blogg så jeg ser når de blir oppdatert, for da popper de øverst. Jeg synes det er litt hyggelig å legge igjen en setning eller to, ikke bare for å vise at jeg har tittet innom, men for å komme med en erfaring eller være litt hyggelig. Det er veldig hyggelig å få en kommentar selv synes jeg, så da må en vel helst kommentere litt hos andre også, så kanskje de synes det er hyggelig å legge igjen noen ord hos meg også. Men det er ikke alle innlegg som trengs å kommentere på. Det er gjerne impulsivt når jeg kommenterer, jeg kommenterer slett ikke alle innlegg eller alle blogger jeg titter innom. Jeg liker å gi litt skryt for noe som er bra, særlig ved felles interesser eller steder en har vært. 


Tror mange kaster seg over fotoutfordringer for å ha et tema å blogge om denne dagen. Jeg er med på noen, men det er slett ikke alle som fenger. Har prøvd meg både hos Frodit og EFIT, men liker ikke å ha noe fast som jeg MÅ følge opp. Jeg blogger når jeg har lyst, men mye for å vise fram bilder jeg har tatt. Jeg får ikke kaldsvette og skjelvinger om jeg ikke blogger en dag eller to, til tross for at bloggen har blitt en vane når en har gått til ro for kvelden. Tror det er litt sunt å tenke over dagen sin, hva som var bra og hva en bør unngå i framtiden.


Jeg har ingen ambisjoner om å bli en toppblogger og tjene mange penger på innleggene mine. Jeg leser aldri disse reklameinnleggene de kommer med heller. Leste seinest i går en avisartikkel om at "toppbloggere" forventer å få alt gratis og at enkelte hoteller blir nedrent av disse bloggerene som vil ha luksus uten å legge to pinner i kort for det. For de lover å skrive pent om dem. Hvor mye verdt er deres innlegg da da, når kriteriet for å få ting gratis er pen omtale i etterkant? Og når det går så langt som mellom disse to som hakker på både det ene og det andre. Det kan da ikke være noen glede ved å holde på med dette  kjøret her? Det kan da ikke være noe å hige etter?


Sånne spørsmålsrunder som noen kjører er jeg ikke helt enig med meg selv om hva jeg synes om. Klart det er jo litt greit å bli litt kjent med personen som skriver denne bloggen, men veldig mange dumme spørsmål som en enkelt kan finne svarene på selv ved å lese tidligere innlegg på bloggen. Endel har emnetagger # så en kan sortere innleggene etter hva en liker å lese om. I arkivet ser en hvor lenge de har blogget. Leser en de ti første innleggene som er skrevet, så får en det meste om bakgrunnen og oppstarten. Enkelte bloggere utleverer seg litt i overkant mye etter min smak, men vil de ha fremmede med seg helt "under dyna" så får det være opp til dem.


2 kommentarer:

  1. Hej, jag har genom åren (12år nu) som jag bloggat många gånger fått frågan om jag vill ta in reklam som betalas för. Jag tackar alltid nej. Jag skriver dagbok och jag tycker det är kul om även andra hänger med och läser vad jag skriver. Jag tror så här angående kommentarer: De som läser bloggar på mobilen kommenterar sällan för det är så besvärligt att skriva med de små tangenterna, de som har dator kommenterar oftare. När jag besöker mina bloggvänner lämnar jag alltid en hälsning att jag varit där. Så gör man väl när man är vänner? Jag hittar också nya bloggar genom vänners vänner. Och vi i bloggvärlden blir ju färre och färre, många går helt över på instagram o lägger ner sina bloggar för att de tar för mycket tid. Jag har all tid i världen, och att blogga och läsa passar mig. Och jag är glad att du blivit min bloggvän, det är alltid skoj att titta in hos dig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig med deg, alt for mange som tar inn reklameinnlegg. Hverdagslivet er best, så får de følge med de som vil.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...