fredag 5. januar 2018

Sistedag jul


Her i huset ble det siste dag jul i dag. Nå er det bare kjøkkengardinene som henger igjen. De får jeg bytte ut i morgen. Tenkte kanskje jeg skulle ta ned stuegardinene også, de trenger sikkert en vask tror jeg. Kanskje jeg rett og slett skulle kjøpe meg et sett med nye gardiner både på kjøkkenet og i stua? Det hadde gjort seg med litt variasjon.


Forholdsvis raskt å høste juletreet og samle resten av pynten som var satt opp. Det har ikke vært så mye i år som det er enkelte år. Spørs om jeg må tørke litt støv i morgen også og sikkert vaske litt klær i tillegg. Utrolig hvordan dette husmorgenet må settes i sving daglig. Hadde jo vært litt greit om en kunne slippe det innimellom. Jo da jeg skal innrømme at det har vært forholdsvis slapt de to siste ukene, men nå er jula over og hverdagen tilbake, så da er det vel best å gjøre en liten innsats.


I dag har jeg jobbet litt med det ene nyttårsforsettet mitt,så får vise hvordan det bærer i vei i slutten av januar. Godt fornøyd med jobben jeg la ned, så nå er det bare å krysse fingrene.


Horoskop 2018Væren januar 

Intern styrke, spontan energi, selvtillit. Det vil være bra for Væren i begynnelsen av det nye året, spesielt når det gjelder arbeid. Du bør unngå problemer i januar, så du vil kunne fokusere med din oppmerksomhet der det er mest nødvendig. Stjernene er i riktig posisjon, bare pass på å ta vare på mindre helseproblemer, ikke undervurder eller ignorere dem. Hvis du finner ut at sjefen din gjorde en feil, ikke plukk den opp for alle, vennligst fortell ham senere. Besøk et museum eller en utstilling. Du vil ha det gøy og kanskje lære noe nytt. Svimmelhet bryr deg ikke. Du utstråler positivt humør og energi.


Med en data som ser slik ut så var det jammen bra jeg fikk en ny til jul. Ja du ser riktig, den er tapet med både elektriker tape og gaffatape for å holde seg sånn nogen lunde sammen i skjermen. Skjermen står ikke av seg selv lenger, så den må støttes opp mot noe. Men den virker og den har fremdeles godtbatteri.


Jammen ble jeg glad når jeg pakket opp en ny pc på julekvelden. Men når jeg skulle overføre ting til den nye data'n fant jeg ut at den ikke hadde på langtnær så mye lagringskapasitet som den gamle, så nå har jeg bestilt meg litt lagringskapasitet på nettet som ankommer på mandag forhåpentligvis. Jeg trenger ikke mye lagring til annet enn bildene mine og hjemmesiden, så den nye er helt kjekk til surfing og sjekking av diverse emner en lurer på.


Endelig er første harde uka over og hundene skal virkelig få sitt i morgen og på søndag. Trengs en liten stuss av potene ser det ut til, før vi legger ut i skisporet på jordet. Nyoppkjørte løyper så da er det bare å ta ski og staver fatt i nærmeste OL-utøverstil. Kanskje jeg for en gangs skyld skulle legge meg tidlig også, så jeg er "fitforfight" til å rekke alt jeg skal før det blir Oslo tur på meg og Kenneth. 


Blir nok et bilde eller to i morgen tenker jeg, for nå er det mange dager siden det ble med noe fotoapparat med på tur her. Kan vel ikke skryte på meg noe særlig med tur i det hele tatt denne uka. Når en tenker masse hele dagen, da er det bare å synke ned i sofaen noen timer før en skal finne senga. Bare en uke til nå, så blir det normale dager igjen med både turer og fotoapparat. I dag stengte vi regnskapet for 2017, så nå er det bare rapporteringer igjen før revisorene kommer på onsdag, og jeg må jobbe. Da blir det full uke på meg, så da blir det godt med helg da tenker jeg. 7-16 er lange dager, men det er det som må til for å få fri på onsdagene. 


11 måneder til neste gang disse skal fram fra kjellerboden.

Ha en utrolig flott helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...