mandag 1. januar 2018

Hverdagen slår til igjen


Jula varer noen få dager til... tenkte jeg skulle kaste ut juletreet til helga. Rekker det ikke tidligere egentlig, for Merethe og Marius har akkurat dratt etter middagen. Da er det greit å nyte den siste kvelden i stillhet før det braker løs med må ting. Jeg fikk vasket litt klær i dag da, men ellers så har det bare vært ting jeg har hatt lyst til.


Hverdager er det beste påstår noen, men jeg kunne godt klart meg veldig bra uten hverdagene jeg... fridager er en fin ting. Når man har hatt fri siden lille julaften så skulle en tro at en var klar for å gjøre en innsats på jobb igjen, men jeg kan ikke med hånda på hjertet si at jeg er fult motivert for å sitte foran en skjerm og knotte på taster, få kontoer til å stemme over ens og svare på spørsmål fra revisor om hvordan jeg tenkte når jeg gjorde "detder" i januar i fjor.


I romjula ble det en liten sosialiseringsrunde på Sokna for Hailey. Har vært litt slapt i det siste med det, men bare årsoppgjøret på jobben er ferdig så blir det mer. Men to onsdager må jeg jobbe framover, så vi skal komme i havn til revisorene kommer på besøk midt i januar.


Ronja, Mikkel og Hailey


Så var det bare å fortsette runden i byggefeltet. Ronja kan godt være med på noen av rundene Hailey får for Hailey støtter seg ikke på henne i det heletatt. Hailey er veldig selvstendig, så da får Ronja litt tur på nye plasser hun også. 


Det var veldig mange fugler utenfor et hus i byggefeltet.


Småfuglene jeg hadde har dratt på sommerferie er jeg redd. Nå er det bare igjen en 15-20 stykker av dem. Spørs om det er noen i nærheten som har litt julefristelser til dem, så de kommer tilbake når det er tomt der.


Patran og ei venninne ville på Norefjell og stå på slalåm i dag, så jeg kjørte dem opp dit før jeg dumpet ned i sofaen for å se på at noen virkelig sleit seg ut på ski. Både gutter og jenter, før det var på tide å trimme litt hunder her hjemme. Pappa var ferdig med brøyterunden og satte spor i skiløpa på jordet igjen. Da ble det noen flere runder enn jeg egentlig hadde tenkt i dag, så jeg mumset potetgull til den store gullmedalje i kveld. Nyttårsforsett med endring av kostholdet har jeg ikke noen planer om, for å si det sånn.


Det går rykter om noe beveraktivitet på Sokna, men på runden vår så vi ingenting til det. Tenkte jeg hadde sett noen spor siden det var nysnø, men de eneste sporene vi så var rådyr og hakkespett.


Hailey speidet etter beste evne etter både bever og beverhytte, men spørs om vi må sjekke ut litt nærmere med noen som har sett dem selv så vi slipper å leite i så stort område.


Iherdig kar dette her.


Da vi kom hjem ble det litt aiering med de som ikke hadde fått være med bort på tur. De vet at neste gang så er det deres tur til å finne på noe nytt.


I løpet av jula har snøhaugen under bjørka vokst betraktelig og Lady klatrer opp for å hovere litt på toppen. De siste årene har det ikke vært snøhule i haugen, for nå har jeg ikke så små unger lenger som synes slikt er noe syssel lenger. Slett ikke klar for barnebarn, så haugen kan være til fri benyttelse av hunder i mange år til er det opp til meg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...