torsdag 29. februar 2024

EFIT-februar avslutning


Jeg hørte det drøpp fra taket allerede før jeg sto opp. Jeg sover med vinduet åpent, så da har en en viss formening om hvordan været er før en lukker opp øya. Det ble en våt fornøyelse på luftetur med Varga i dag tidlig


Ingen grunn til å ha stort bur til henne på jobb ser jeg, men hun vokser jo så fort. Jeg synes hun har vokst mye allerede, siden jeg hentet henne på lørdag. I morgen har hun vært her ei uke og hun har blitt riktig så husvarm allerede, 


Første tissepausa på jobb var slett ikke noen fornøyelse det heller. Det blås og regnet, surt og kaldt. Varga var ikke så veldig hippen på å være lenge ute hun heller.


Jeg og Varga fikset varmlunsj til de andre på jobben.


De som jobber i produksjonen spiser halv elleve og resten spiser stort sett klokka elleve. Varga hadde vært forholdsvis mye våken tidlig på dagen, så når jeg skulle gå til kjøkkenet for å spise sov hun tungt. På mandag spiste jeg på kontoret, tirsdag og onsdag fikk hun være med ut på kjøkkenet. I dag sov hun godt den halvtimen jeg spiste. 


Jeg fikk liltt slakk på jobben noen dager, men nå kan jeg jobbe som om jeg ikke hadde med meg valp. Virkelig imponert over hvor raskt Varga tar ting. Hun er helt rå!


Når man har Ett foto i timmen så er vel det største problemet å huske klokka, så en faktisk knipser et foto i timen. Når man har kontorjobb så skulle det ikke være så vanskelig å holde et halvt øye med klokka. Men det er alltid brått gått mer tid enn man tror.


Jeg jobber 7-15 så når det var på tide å dra fra jobb, sov hun jammen godt fremdeles.


Ingrid var overbevis om at det var foreldremøte i barnehagen i dag, så jeg plukket opp Sofie i dag også. Jeg kunne ikke si jeg husket at jeg skulle være barnepike i kveld, men å snu seg rundt i lufta for å få ting fikset, ja det er ikke noe problem. 


Alle unga kommer hjem i morgen, så vi dro innom Kiwi for å handle inn til middager i helga. Sofie turnerte i handlevogna og endte opp andre veien enn det er beregnet at de skal sitte.


En litt i overkant ivrig Varga, mange poser med varer, litt sliten Due, da er man løsningsorientert. Det ble bolle med rosiner på benken mens jeg ryddet bort varene. Mine unger har aldri fått lov å sitte på benken, hverken når de var små eller store. Siden jeg ikke visste at jeg skulle ha henne med meg hjem før ved lunsjtider på jobb. Så var ikke kjøkkenbordet mitt så barnevennlig å sitte ved. 

hvit gjeterhund

Når det nærmet seg badetid for Sofie var de blitt veldig gode venner.


Det skulle ikke mye til før de var bestevenner.

Sidan som alltså går ut på att man dokumenterar sin dag med ett foto i timmen. Den har funnits på nätet sedan mars 2004 och du kan läsa mera om det hela på sidan Info du hittar i menyn här intill. Här hittar du kommande dagar också.


10 kommentarer:

  1. Wow! Varga is. a beautiful dog and the children are beautiful too ~ great series of photos of your day ~ thanks,

    Wishing you good health, laughter and love in your days,
    A ShutterBug Explores,
    aka (A Creative Harbor)

    SvarSlett
    Svar
    1. Not sure where the words 'ice cream' came from ~ sorry not suppose to be there ~

      Slett
  2. Det var länge sedan du hälsade på hos mig och jag hos dig. Ser att det har hänt massor. Du har blivit med barnbarn. Sofie är ju hur söt som helst, även om hon sitter uppe på bänken i ditt kök. Man är visst mindre "sträng" mot sina barnbarn än sina barn säg det.
    Åsså har du blivit med valp - en väldigt stor sådan. Visst hade du två riktigt stora hundar förut, eller minns jag fel här...

    SvarSlett
  3. Åh, har du blivit med valp! Du har väl kvar de andra hundarna också? Jag har kanske missat något här? Så duktig Varga är och så mysigt att hon och Sofie blev vänner <3

    SvarSlett
  4. Varga is such a sweetie and very smart to learn things so quickly. It's nice to see Varga and Sofie happy together.

    SvarSlett
  5. A beautiful day in the life of you, the dog, and Sofie. I'm glad they are getting to be good friends.

    SvarSlett
  6. Kikar in på din dag. Vilken fin valp du har

    SvarSlett
  7. Tack för titten, kul att se din dag. Gullig vovve och söt unge

    SvarSlett
  8. Inne här och kikar på din dag. Glöm inte bort det är EFIT i morgon igen, 2 mars :)

    SvarSlett
  9. Vad skönt att Varga finner sig så väl tillrätta både på jobbet och hemma. Inga som helst problem verkar det som. En ny liten kompis fick hon i Sofie och hon är ju redan hundvan och vet hur man ska behandla hundar.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...