torsdag 18. juli 2024

Kuene koser seg med besøk

hereford kuer utmarksbeite

Jeg trenger ikke være kupasser for å drive litt oppsøkende virksomhet i utmark. Det blir for fristende å gjøre et stopp på veien hjem fra jobb når de er rett ved grinda. På fredag viste det seg at jeg dumpet rett inn på et Q-party med både hereford og charolais. Virket ikke som hereforden var særlig interessert i selskap egentlig.

*

Jeg må jo filme litt når jeg ser dem så jeg holder oppe seerantallet på youtube kanalen min. Når jeg har hatt nesten 13000 visninger siste måneden så må jeg jo holde dem varme.

cherloki

Kuene "mine" hadde besøk, men det kunne de ikke brydd seg mindre om, Charolaisen brydde seg ikke om meg, de bare spiste seg innover i skauen. Så det ble ikke noe party i skauen denne dagen.

hereford kuer utmarksbeite

Sommervarmen stakk innom noen dager, så det var bare å nyte. Hr Yr lovet mer regn rett rundt hjørnet.

kuer utmarksbeite

De var raske til å snu rompa til meg, så da ble det ikke mange bildene av dem. Det er begrenset hvor interessant det er å se på ku romper. 

hereford kuer utmarksbeite

Jeg sto en god stund og kikket på at de småsov i ettermiddagssola.

hereford kuer utmarksbeite

Fra søndag og til i går hadde jeg tilsyn igjen, da bonden og bondekona ville feriere litt til før jeg skulle ha ferien min. Om jeg tok noen bilder da? Hva tror du...

hereford kuer utmarksbeite

Jeg listet meg ned til veien igjen, samme veien som jeg gikk opp.

hereford kuer utmarksbeite

Det var bare en som fulgte med på det.

* *

Kos deg i sommer og nyt det fine været, vinteren kommer tidsnok.

solnedgang

Sånne kvelder tilbringes på verandaen til det blir skikkelig mørkt, som det kan få blitt en sommer kveld.

solnedgang


8 kommentarer:

  1. Great photos. Were the cows lying down because it was going to rain?

    SvarSlett
  2. It's so nice to see the cows enjoying themselves and the sheep visitors are always fun. Thanks for joining Angel Brian's Thankful Thursday Blog Hop!

    SvarSlett
  3. wow! awesome sky photos and delightful cow photos too ~ thanks,

    Wishing you good health, laughter and love in your days,
    A ShutterBug Explores,
    aka (A Creative Harbor)

    SvarSlett
  4. Fine bilder av kuene og av solnedgangen. I dag har det vært sol og fint vær her. Ja, vinteren kommer tidsnok.

    SvarSlett
  5. I see the cows keep to their own group. I've never seen white cows before, and there certainly is a lot of bell ringing as they graze along. Sunsets on the veranda are a spectacle of beauty!

    SvarSlett
  6. Kanske lika bra att de olika flockarna höll sig till sig själva. Jag vet inte om kor kan vara revirvaktande men det verkar inte som om de blev sura på varandra.
    Fina bilder på korna och fantastiska kvällshimlar. Inte illa att sitta på verandan och se ett sådant skådespel.

    SvarSlett
  7. Even if they don't care about your being there, they are enjoyable to watch. That was a lovely sunset.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...