mandag 4. april 2011

9 år siden


Sognafarets Black Dodge Viper "Mira" koser seg på fjellet. Selv her begynner det å bli bare flekker,så det blir nok dårlig med skiføre til påske i år uansett hvor en er. Den vesle snøen som er er jo pil råtten også så nå kan det bli bart og tørke opp litt. Nå er det pyton å ha mange hunder når dem skal inn til kvelds etter å ha aiert på jordet og veien når vi har vært på tur.

I dag er det 9 år siden jeg fikk mitt første valpekull og Sognafaret var i bruk for første gang. Navnet ble godkjent i 2001 så Sognafaret har 10 års jubileum i april. Det er ikke lenge siden synes jeg, tiden går så fort når man koser seg. Når en ser tilbake er det mange kose stunder og ikke minst mange utrolig flotte valpekjøpere. Enkelte har også blitt til gode venner utenom hundeverdnen også. Jeg beholdt Ada fra mitt første kull, men stammoren Fonkebakkens Frøken Lissie F måtte gi tapt i fjor. 11 år gammel. Fra Adas siste kull har jeg beholdt Lady, så slekta er i behold. For snart 6 år siden kjøpte jeg Malin som ble kennelens andre stamtispe, etter henne har jeg beholdt Happy som til daglig bor i Eggedal. Begge disse har mye av sine mødre i seg, så det blir spennende å følge deres avkom igjen.

Håper det blir klaff med valper i sommer, da blir det kos her...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...