torsdag 14. april 2011

LA8PV

Mange timer med hest i Ådalen, klikk for bilder...

Siden det er så mye å gjøre så har jeg jobbet noen timer på onsdag, og siden jeg skulle på helikoptertur i dag med Merethe så måtte jeg jobbe inn litt timer som jeg kunne ta meg fri. Mens jeg ventet på at Merethe skulle komme fra skolen ble det en runde med hundene i skauen.

Heidi trengte litt hjelp for å tømmekjøre Princess og da var ikke jeg vond og be. Vi koset oss lenge på verandaen i sola før vi begynte med hestene. Patran fikk seg en ridetur og et par av de andre fikk børstet seg skikkelig. Hestene elsker å rulle seg i gjørma, så dem er rimelig grå når dem tørker igjen.

Det ble noe spøking med en viss person som sitter på pidestall og min hestehåndtering. Det blir litt lattelig når det bare tar av og går oppover... Jeg og jentene hadde det kjempe koselig i Ådalen og storkoset oss med mange hester! En herlig ettermiddag rett og slett og timene fløy, så det ble kveld før vi kom oss hjem igjen. Det tar fort litt tid hos Heidi.

Vi tok med oss 19 kyllinger hjem igjen. Sønnen til Heidi hadde klekket påskekyllinger i barnehagen, men hadde ingen til å ha dem når de ble store. Siden jeg hadde klekket meg noen kyllinger selv så var det helt greit å ha 19 til. Kanskje ikke alle blir haner forhåpentligvis.


Se så store dem har blitt på disse få ukene. Blir spennende å se hvordan de tar imot 19 hvite etterhvert.

Siden Merethe hadde bedt meg med på helikoptertur i dag, så dro jeg ved ett tiden for å hente jentene på skolen. Klokka to var vi på Eggemoen og var klare for flytur med Olav Tronrud fra Heli service hos Tronrud Enginering.

Klikk for flere bilder fra Helikopteret...

Det var virkelig gøy å være med å fly helikopter over Ringerike. Vi fløy i 150 kilometer i timen, men det virket ikke fort i det heletatt. Først fløy vi til Sokna for å sirkle over skolen, så gikk turen ned til Hønefoss igjen og over Røyse. Vi avsluttet turen over Ringkollen og gikk inn for landing igjen på Eggemoen etter ca 40 minutter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...