lørdag 9. mars 2013

Freestyle kurs med Canis


I dag har jeg og Ronja vært på Freestyle kurs med Nina Haaland fra Hundifokus. På kurst var også tidligere valpekjøper av meg med Sognafarets Black Lamborghini Diablo "Nero" som er broren til Lady. 


Vi var innom mange øvelser første dagen på kurset og jeg gleder meg til oppfølgingen i morgen. Helgekurs blir intensive og både eiere og hunder blir rimelig slitne i hodet innen dagen er over. 


Vi ble delt inn i to grupper så vi kunne følge med på den andre gruppa når vi ikke brukte egen hund. 


På enkelte øvelser var det greit å ha en liten hund... 


Før vi startet så lurte instruktøren på hva hundene kunne. Mange av dem hadde gått freestyle kurs tidligere og trente daglig med klikker. Tror jeg var den eneste som ikke hadde praktisert klikker i det heletatt, hverken med eller uten targettrening. Da jeg svarte ingen ting, trodde dem meg ikke. Ikke vanlig lydighet heller? Nei ingen ting, hun har bare vært med rundt. Ronja forsto raskt poenget med target og jobbet bra gjennom hele dagen. Hun var også den eneste som lå i bur inne i treningssalen og sov så det durte når hun ikke var i aksjon. Gleder meg til morgendagen! Under Ronjas Tanker kan du lese om hva Ronja syntes om kurset og se bilder av henne i aksjon. Jeg var så heldig at Nina tok bilder av oss, for vi var på forskjellige grupper. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...