onsdag 13. mars 2013

Mounty på bytur

Litt sosialisering av Mounty måtte til i dag. Det er lenge siden han har fått være med på noe alene.


Det ble en stopp i sola forran cafè Clint, for noe som helst intensjon om å inn der hadde jeg ikke. Nei kose seg på kafe og bedrive tiden med ingenting, nei det er ikke helt meg. Jeg skulle egentlig ikke til Hønefoss i dag siden jeg har fri i dag, men bilen trengte diesel og en vask ikke minst! Så skulle jeg bestille time på verksted for å fikse bilen til EU-kontrollen. Ja da, kan gjøre det på telefon, men da får en ikke sosialisert hund på verksted... 


Selv om vi var tidlig i byen så var det en god del folk der som ville hilse på Mounty, så han fikk skikkelig kos flere ganger iløpet av turen. På torget stor det en dame som var veldig pratesyk. Det startet med hund da, men det viste seg at hun aller helst ville ha meg med på foredrag om døden og livet etterpå. Eh... så kom hun med en brosjyre som omhandlet disse foredragene hun ville ha meg på. Da jeg sa at jeg ikke trodde at Jesus var noe annet enn en vanlig mann som fungerte som en healer eller noe i den dur. At det sikkert fantes et liv etter døden som ble "spøkelser" her om dem hadde noe uoppgjort før de døde. Du heller mer til Budda du da, slo dama fast.  He he nei ikke akkurat det heller lo jeg. Jo det måtte være noe intelligent som sto bak hele universet, for det var så unikt. For å si det sånn så fortsatte vi å snakke hund og dama var like blid.


I gågata står det en tilnærmet lik Buddafigur, som jeg lånte bort Mounty til...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...