søndag 15. juni 2014

19. postkasseturen


Så har jeg tatt alle 19 postkassene. Hvor lenge jeg får beholde 1. plassen er spennende...



I dag så fikk vi med oss trivelig turselskap. Aslaug stilte opp for å nyte naturen og vise veien. Jeg var slett ikke sikker på hvor denne Hestbrenna var. Alt ser jo så enkelt ut på kartet, men når en kommer ut i terrenget så må en jo være litt kjent for å finne denne postkassa så en finner koden.


Siden det var varmt i dag, så ble det bading på hundene ved første stopp ved Leintjern. Lady, Tessy og Mounty setter stor pris på den stoppen.


På toppen av Tjuvenborgen var det matstopp. Aslaug hadde med seg knallgod kake, så de kaloriene en forbrant på vei oppover spiste jeg på meg igjen på toppen.


Man må kose seg på tur.


Oppe på toppen av Hestbrenna var det en fantastisk utsikt. Helt nederst til venstre ser vi Tjuvenborgen med hula et stykke ned i fjellsia. Vi var ikke nede i hula i dag, men snudde ved Tjuvenborgkoia før vi gikk tilbake forbi Lintjern igjen.


Nydelige turområder vi har, problemet er bare å finne hvor en går opp til disse toppene. Det har vært utrolig kjekt med denne Ti på Topp Ringerike konkurransen, det var ikke mange av disse stedene jeg hadde vært på tidligere. Men det var absolutt de lengste turene som var de fineste. Har vel mye å si at dette skal være et tilbud til hvermansen, men jeg liker litt lengde på turen når jeg først skal på tur. Derfor har jeg tatt mange av de korte turene på samme dagen. Jeg har sett at jeg har brukt kortere tid enn det som er stipulert på turene, men jeg går vel litt raskere enn vanlig turgåere.


Når vi sto på toppen og nøt utsikten så kom det jammen en mann dalene ned fra himmelen. Han hadde fallskjerm, men det er ikke hver dag mannfolka faller for meg. Nysgjerrig som jeg er da, så måtte jeg jo spørre hvorfor han landet der. Langt fra alt og midt i ingenmannsland. Bad day. Polakk som hadde hoppet ut fra Ringerud i Ådalen og plutselig manglet oppdrift. Han lurte på nærmeste vei, så han kunne få noen til å plukke seg opp. Tipper han måtte vente en stund på den skyssen.


Siden Leif er i Barcelona denne uka så dro jeg og jentene for å spise på restaurant. Kenneth kom hjem fra syden i dag, så han og Christine ble med på Canton de også.


Siden jeg spiser ute en gang i året eller så, så ble det en tre retters i dag på oss alle sammen. Rekecoctail er knallgodt.


Middagen ble innbakt svin med tilbehør


Is med bær til dessert.


2 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS till förstaplatsen! Trevlig idé, detta med postlådeturerna och vilken makalöst vacker natur!

    Har följt er, Ronja och flattevalparna, hela vägen och nu känns det lite tomt, när alla småpälsar har flyttat... men de som är kvar är också fint att läsa om, förstås.

    SvarSlett
  2. På så där långa promenader skulle jag aldrig i mitt liv orka gå med mina korta ben. Fina foto på djur och natur är det, säger Matte. Själv gillade jag dem med maten bäst, hihi!

    Glad midsommar önskar
    BELLA

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...