søndag 6. juli 2014

Invasjon


Turen i dag var en våt fornøyelse.


Det hadde skjedd masse i skauen siden sist vi var der altså.


Noen hadde ødelagt hele veien!!! Rørene er borte, hvordan skal vi klare oss til høsten da når bekken blir stor?


Når vi kom litt lenger bort så fant jeg denne her. Den måtte jo sjekkes ut for å finne ut om det var den som hadde ødelagt veien min.


Ja du la merke til at jeg satt høyt oppe på denne maskinen vel?


Nei det nytter ikke å være på ferie altså, da blir det jo så mange forandringer alle steder. Grustaket mitt var blitt fylt opp! Nå var det nesten ingen steder å løpe der, med en kjempestor haug midt i.


Her var det spor, så da var det bare å følge dem for å finne synderen.


Når vi fulgte sporene så kom vi til mange hauger med tømmer. Kanskje hele skauen blir invadert av sånne store maskiner som tar all grusen og all skauen vår??? Hva skal vi finne på da da Mounty, tenk om dem legger asfalt og lager en hel by her???


Da blir jeg sånn byfrøken da og må trippe rundt på asfalt! Lurer på om mamsen blir sånn dame i klikkesko og skjørt?


Litt lenger opp i veien fant jeg ennå en maskin. Skulle det ingen ende ta?


Lurer på om jeg må stikke opp hit i morgen mens mamsen er på jobb, så jeg får være med å kjøre.


Vi fant en gravemaskin også, så det blir nok ny vei...


Men noen gamle stier er akkurat som tidligere.


Tror du jeg hadde blitt lekker her i solskinn isteden for regnvær, mamsen?


Helt til vi plutselig kom inn på en gammel vei som noen hadde hogget ned alle buskene som sto ved siden.


Sjekk her da mamsen, her får vi reine autostradaen!


Men de kunne godt ha gjort en bedre jobb da. Jeg kommer jo nesten ikke fram i den så...


Mamsen, vi må seriøst ta en prat med disse her som hogger og liksom lager veier i skauen vår! Jeg kan ikke komme fram her uten å bli helt utslitt jo!


Mounty sleit litt han også, selv om han hadde mye lengre bein enn meg.


9 kommentarer:

  1. Vilken spännande utflykt ni haft! Det händer mycket i Er skog och vilka maskiner!
    Härliga foton!
    Kram M.E

    SvarSlett
  2. Men oj! Skogen! Det enda som är bra med sånt där är att matten får bra med motion och så snubblar hon omkull titt som tätt och jag måste rädda henne genom att slicka henne i ansiktet.// Arlo

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det blir mer å passe på når en drar med mamsen på sånne turer ;)

      Slett
  3. Nej men så de ställer till det i din skog, passar tydligen på när du är på ferier! Såna rackare!!
    Se nu bara till att de gör i ordning vägen ordentligt och inte glömmer att lägga ner rör!
    Kasper

    SvarSlett
  4. Så du hittar också såna dumma maskiner i skogen. Man får va glad dom lämnar några bra stigar kvar.

    SvarSlett
  5. Hopas verkligen att det blir en vanlig väg som går att använda när de är färdiga! Som det ser ut nu måste man nog ha en sån där jättemaskin för att komma fram... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...