lørdag 15. november 2014

Ut å sjekke elva


Jeg fortsetter å løpe jeg da, når vi er på tur om dagen. I dag ble det tidlig tur, for på ettermiddagen var det meldt regn. 


Du kan godt komme å løpe om kapp med meg. Jeg driver med sånn bakketrening serru, da blir jeg fryktelig sprek. Mamsen kunne trengt sånn bakketrening hun også, men jeg rekker opp og ned bakken mange ganger før hun i det hele tatt har kommet seg ned første gangen.


Det ble en tur ned til elva, der er det ganske mange busker så vi blir ikke så våte om det skulle komme litt regn.


Her er det lenge siden jeg har vært på  tur, så det er mye å sjekke ut!


Oppover langs elva er det mye tørrere enn nedover, så når det er så vått som nå har mamsen problemer med joggeskoene sine nedover langs elva. Synes nå det er litt gøy med store bekker jeg da, da kan jeg hoppe over og løpe gjennom.


Endelig kom vi ned til elva så jeg fikk sjekket om det kanskje var kommet en ball til. Ja du husker at jeg fant ball i elva for en stund siden?


Men her var det iallefall ikke noe ball i dag.


Jeg vasset litt ut i elva, men syntes det var i kaldeste laget til å svømme.


Nei, det er best å holde seg på land i dag. Blir våt nok da.


I dag fant jeg ikke en eneste blåbær på tur, spørs om det er fugler eller kanskje det er reven som har forsynt seg trodde mamsen. Kunne jo latt det bli igjen noen til meg da...


Ja, for jeg lot det jo stå igjen en hel del sist jeg var her så!


Da er det bare å håpe på at vi får en dentastiks eller noe av mamsen når vi kommer hjem isteden.


Best å sjekke om det har kommet noe spennende i postkassa før vi går hjem. For om det er noe der så er det ikke regninger i allefall sier mamsen, de kommer rett i nettbanken isteden!


3 kommentarer:

  1. Du är verkligen duktig på att löpa. :)
    Fräckt att inte lämna några blåbär kvar till dej, när du lämnade så många!!
    Kanske kung Bore tog dem när han gjorde visit för ett tag sen? Vem vet...
    Kasper

    SvarSlett
  2. Åh, så kul det var att följa med dig å en tur till älven! Inget sånt finns i min skog. Fast jag tror att matten inte skulle tordas låta mig gå ut i strömmen så där, för hon är rädd för strömmande vatten. P.S Jag gillar när du löper omkring ;)

    SvarSlett
  3. Åh! Du riktigt flyger fram när du sätter full fart! Den där älven ser alldeles underbar ut även om det är kallt i vattnet just nu... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...