fredag 16. januar 2015

Endelig helg!


Mamsen sier jeg tar bitte litt av, når det ha kommet snø!


Sjekk her'a, se så mye snø som har kommet hos meg denne uka! Godt mamsen har levert det hun skal på jobben i dag, så det blir tid til oss pelsdotta igjen. Det er kommet så masse at jeg blir borte i all snøen omtrent.


Husker du når mamsen og Patran var i Bergen i sommer? Når de kom hjem så hadde dem med en vinterkåpe med til meg. Den var god og varm å ha nå som det hadde kommet så mye snø.


På innsiden så er det saueskinn, og det er festet med borrelåser. Under magen er det skinn, så da gjør det ikke noe å base i snøen.


Så kom papsen til mamsen for å starte traktoren så gårdsplassen blir rein for snø.


Til og med mamsen synes det er kjempegøy med masse snø.


Selv om en har det skikkelig gøy, så må man ta seg tid til en liten tissepause. Da løper en mye fortere etterpå.


I morgen har mamsen fri, så om været holder og ikke snøen regner bort... da blir det ski på oss.


Da kan jeg ikke ha denne tjukke dressen her, da  kommer jeg til å smelte bort om jeg skal løpe langt etter mamsen på ski.


Kanskje jeg skulle tatt meg en klipp først, så jeg ikke får så mange snøballer i pelsen.


Vi er ganske hjelpsomme alle sammen når Patran skal lage snøhule.


Det er lov å kose seg litt når det er fredag altså.


Etter en runde ute i snøen så er det bare å ta livet med ro og kose seg i armkroken.


1 kommentar:

  1. Så skönt med en varm vinterkappa när det är riktigt kallt ute. Visst är det skönt när det är fredag... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...