søndag 4. januar 2015

Ønske om golden

Jula 2014 kom tanken på en liten gylden sak til Sognafaret, men det er litt langtidsplanlegging til. Man må finne en oppdretter som man har samme tanker bak avlen i hovedsak. Ikke minst liker samme type hund som de jeg liker. Men det er er ikke så enkelt. 

Fant en i Norge som jeg sendte en mail til, men hun ville ikke selge til noen som bodde så langt unna. Eh hva er halvannen time for en som driver med hund? Det er rett rundt hjørnet, for stort sett så foregår alt mye lenger unna om en skal delta på noe. 

Problemet i Norge er at det er så få som oppdaterer hjemmesidene sine, her foregår alt på Facebook, men der blir alt "historie" og det er vanskelig å finne igjen noe. Så endte blikket mot Sverige igjen, som så mange ganger tidligere når jeg skal kjøpe hund.

Men det blir ingen gylden liten pelsdott i 2015, ikke før 2016 når jeg har tid til den. Så jeg har god tid til å leite etter den optimale valpekombinasjonen. Jeg har det ikke travelt. I år så skal jeg ha to valpekull selv, så da går tiden så det suser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...