mandag 29. mai 2017

Hølkollen


En ny del av prosjektet mitt faller på plass når jeg besøker et sted jeg aldri har vært tidligere. Irene ble med som kjentdame, men hun hadde ikke vært helt på toppen hun heller. Men Irene visste i det minste hvor stien startet, så da var jo mye løst. 


Etter hvert som vi krabbet oss oppover i lia så åpenbarte det seg en fantastisk utsikt ned til Frisvatnet.


I det fjerne så raget Bukollen med sine snøflekker.


Det er ikke så høyt en skal før det er flere fjelltopper som åpenbarer seg. Det begynner å våres i fjellet om dagen. Snart så kan jeg legge i vei innover, ser ut til at vi får en knall forsommer, så den er det bare å nyte.


Nær toppen åpenbarte det seg en utrolig utsikt med en krakk og en gjestekasse. Vi skreiv oss inn som ekte gjester på topptur.


Kan sitte en stund på kraken for å nyte utsikten når det er Frisvatnet og Bukollen en ser på.


Det var overraskende lite snø i fjellet.


Skal noe til å gå seg bort med slik skilting.


Siden vi først hadde gått opp på toppen så fortsatte vi likegodt ut til H.V. Utsikten. Det var ikke så mye utsikt der lenger da trærne hadde blitt forholdsvis store siden krigensdager.


Bare informasjonstavlene som manglet underveis.


Ikke mye igjen av utsikten


Etter endt oppdrag så gikk det forholdsvis raskt ned igjen til bilen.


Litt småvilt terreng på toppen ved utsikten


Ser nesten helt til Sokna...


til dalstråka innaførr.


4 kommentarer:

  1. Hmm, nå venter jeg spent på nye turtips og små skatter ☺️

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja her blir det mye snacks å glede seg til...

      Slett
  2. Vi skal på langtur, forstår jeg! 😊

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke bare en heller, derfor tar det litt tid ;)

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...