lørdag 27. mai 2017

Opplading


Dette må da være en fugleunge? En uredd dunet ball som slett ikke var redd.


Langhelg og late verandadager, i alle fall på ettermiddagene. Kveldssola er god og ha på verandaen. Da koser vi oss både to og firbeinte. Leif er ferdig i Danmark og har noen dager fri før det er jobbing igjen på han. Jeg skal jobbe et par uker til før jeg skal ha to uker ferie.


Grådig snok i matfatet.


Aller helst skulle han tatt med seg hele meisebollen når han dro avgårde.


Nå er det bare dompapp hannen å se på fuglebrettet. Det tyder på at hunnen ligger og ruger på noen egg ett sted. Det hadde vært veldig koselig med mange dompappunger hoppende rundt da.


Han holder seg stort sett på egen side av fuglehuset, han er jo forholdsvis mye større enn de andre fuglene også.


Jeg sliter litt med å få fram vingene ordentlig når jeg tar bilde i bevegelse, spørs om jeg har litt for langt hold når jeg knipser fra verandaen. Men det er få andre steder å stå litt i ly så de ikke ser meg.


Noen fugler er mer vare enn andre. Noen av dem sitter omtrent på verandakanten på huset når jeg åpner taket for å fylle i mer fuglefrø.


Håper på en sommer full av nydelige solnedganger...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...