tirsdag 30. mai 2017

Vælsvannet


Med sommervarmen så kommer også hundenes behov for å bade litt og gjerne få litt trim i samme slengen. En dag gikk ferden til Vælsvannet, der er det stille og fredelig så tidlig på året. 


Mellom øvre og nedre Vælsvannet renner en elv.


Lady er ikke vond å be når det gjelder vann. Temperaturen var slett ikke kald, så det var nesten så det fristet å kle av seg å ta en svømmetur.


Men akkurat det ble med tanken. 


Iløpet av dagen ble det noen blinkskudd med fotoapparatet.


Riste seg litt må til.


Prøvde serie funksjonen på kamera, da røsser det gjerne på en god del bilder i slengen. Overraskende mange detaljer som kommer med i forhold til det forrige kamera.


Lady venter bare på at jeg skal kaste pinnen en gang til.


Bare en gang til'a?


Mounty står bare å nyter det svalende vannet.


Slett ingen grunn til å stresse etter pinner i alle fall.


Det klarer Lady helt på egenhånd


Bykser så lenge en når bunnen...


Det er jo tross alt den raskeste måten.


Så måtte det svømmes


Her husker jeg at jeg badet mye når jeg var liten. Jeg fikk på meg redningsvest før jeg kunne svømme og lå som en dupp midt ute i kulpen etter dammen.


Jeg mener å huske at det fremdeles lå igjen noen stokker på toppen så en kom seg over på andre siden.


Flere landmerker opp til vannet.


Bratt ned til vannet noen steder, så faller en uti må en nok svømme litt for å komme seg på land igjen.


Spørs om jeg skal ta meg en tur litt seinere i sommer for å bade.


Lady er på langt nær ferdig med å bade


En stykk lykkelig flat


Hjemme har klematrisen virkelig slått rot og står full av blomsterknupper nå. Jeg var veldig spent på om den hadde klart å overleve vinteren. Når den blir litt større så blir det straks mer skygge til hundene.


Fuglene leiter etter frø som ikke har spiret etter vinterens sølinger under fuglebrettet.


Blåmeisen har tatt seg en pause fra fuglekassa. I går var jeg hos legen for å få vite svaret på CT scanning og blodprøve. Det viste seg å være medfødt endring i lever og jeg er frisk som en fisk! Da er det bare å planlegge for fult framover. I morgen er det sluttføring av det andre geocachingprosjektet mitt. Det siste prosjektet er snart ved veis ende det også. Da skal jeg bare sanke andres publiseringer en stund framover... ja til jeg får en idee igjen!


Sommerens villigste blomst sier ikke neitakk til hverken grus eller stein. 


6 kommentarer:

  1. Idyllisk!
    Men de bikkjene dine hopper jo gladelig uti vannet uansett vær og føre 😂 Mine tar bare snøbad...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det trenger bare være flytende før de gjør alvor av bading... Ikke alltid like praktisk...

      Slett
  2. Åh! Det ser lika skönt ut att bada där som hos Kasper... Kramis!

    SvarSlett
  3. Lyckliga hundar, härligt ställe att bada vid, så spännande.
    Och så gläds vi med dig över att provsvaret var så positivt!! :)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...