mandag 2. april 2018

2. påskedag


Det er så koselig med påskepynten, så jeg tenkte jeg skulle la den stå til jeg skulle vaske igjen. Siden dette er siste fridagen denne påsken, så blir det ikke vasking i dag. Kun klær, for da henger jeg de ut på snora til tørk i sola. Resten av uka er det gråvær sier herr yr, så da må man være ferdig med klesvasken tenkte jeg. Inne kan en vaske i dårlig vær. 


Tulipanene jeg fikk av Brit står flotte i vasene sine ennå. Tulipaner varer en stund om de får påfyll av vann. 


Påskens siste dag ble like bra som alle de andre dagene i påsken. Når en endelig siger inn ved middagstider og en egentlig bare har lyst til å ta seg en liten dubb på sofaen isteden, Det merkes å få mye aktivitet og mye frisk luft om dagen. Men i morgen er det jobb igjen og lange dager ute er en saga blott på en måneds tid. 


Når påsken startet så trodde jeg at det kom til å smelte adskillig mer snø enn det har gjort til nå. Det har blitt noen bare flekker midt i veien, men det er det liksom.


Langs veien utover så er det også bare blitt en stripe med vår, men oljegrusen er så si tørr og bar. Bortsett fra der det er skygge nesten bestandig. Der er det et tjukt lag med is ennå.


Noe annet som følger med våren er sprekker i veien og store både humper og dumper.


Ser man over brøytekanten så er det masse vinter ennå.


Litt merkelig at ikke sykelistene har tittet fram fra vinterluren ennå, ikke motorsyklene engang. Spørs om alle har vært på skiturer i påsken isteden.


Kjekt å ha en hundegård de kan stå å tørke i før de får komme inn etter tur når det er sånn sesong. En legger ikke merke til at flatene er så ille, men Hailey klarer ikke å skjule det så godt. 


Når turen rundt om hengebrua var unnagjort så ble det appelsin i solveggen. Noen små jenter som er litt slitne av slik ferietid. Tydelig at de får litt mer våken tid nå som jeg er hjemme og finner på litt med dem, i forhold til når jeg er på jobb om dagen. Men i morgen så er det vanlig hverdag igjen, spørs om de skal sove ut da.


Ronja har egen stol når vi sitter for å kose oss.  Hailey var rikelig skitten under magen, så hun lå litt på fanget for å få tørket magen i sola. Hun koset seg så mye at hun sovnet. Det gjorde Ronja også, så det var ganske fredelig i solveggen til tider.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...