søndag 8. april 2018

Hvor ble du av?


Ja her er det dårlig med inspirasjon til til det meste om dagen. Så en får flyte på det en har. Litt gråvær og vind i går, så det ble litt klesvask. Sengetøyet er greit å få tørket ute på snora, da det tar så stor plass. 


Livet er vel som elva, når vanndråpen er passert så kommer den ikke tilbake, men nye dråper følger på. Så en får ta tak i de øyeblikkene som er verdt å ta vare på og la de andre fare nedover i elva. Det er slett ikke alt som er verdt å ta vare på. Denne helga har gått utrolig raskt, forhåpentligvis fordi været ikke har vært av det store og en ikke har gjort noen ekstra. Men det er jo nok å gjøre, hundene skal ha både turer og oppmerksomhet, hus som skal vaskes og mat som skal lages. Tenk å ha en eneste helg som en ikke hadde gjort noe av det som en har som hverdagen og må gjøres uansett. Mye er kos, men jammen er det mye som en bare må gjøre så det skal bli litt kos etterpå. 


I dag tidlig var det ruskevær, til tider så kom det snø også. På turen med hundene i går så jeg hestehov, men jeg hadde ikke med noe fotoapparat eller mobil, så jeg får ta bilde en annen dag. I dag ble det tur i regnvær, ja det var nå opphold når jeg startet, men etterhvert så kom duskregnet. Ikke verre enn en ble litt småvåt, men jakka holdt tett til vi kom hjem. 


Patran driver å ser på Grimm på netflix, jeg har sett noen episoder i dann og vann, men i dag har det blitt riktig mange på formiddagen. Hun skulle på jobb ved tretiden, så da fant jeg ut at jeg måtte ta en tur med de firbeinte isteden for å se ferdig en drøss med episoder til. Da kommer vi jo i utur med Patran og jeg må sitte å se en drøss med episoder jeg har sett tidligere til hun har sett like mange som meg igjen. Livet er komplisert gitt...


Nå tenkte jeg at jeg skulle kose meg en times tid i badekaret før Patran komme hjem fra jobb. Man må jo nyte inne tilværelsen litt når det regner ute. Regnvær er et trøstesløst vær å være ute i. Mye kommer vel av at jeg ikke kan fordra regntøy og gummistøvler. Det er fire ting jeg virkelig hater å ha på meg. Regntøy, gummistøvler, nylonstrømpebukse og underskjørt. Slipper jeg det kan jeg ha på meg hva som helst. Har aldri likt noe av det så lenge jeg kan huske. Husker julaften og bursdager da jeg var liten. Det første som forsvant var strømpebuksa og underskjørtet. Noen tåpelige oppfinnelser de der.







Ha en flott søndag videre så får vi se om fantasien og inspirasjonen kommer seg når en starter på en ny uke. Jeg skal iallefall trene litt med Hailey til utstillingen i slutten av måneden. Tre uker å legge grunnlaget på. Lenge siden november og sist vi var i ringen. Hjelper lite at vi skal konkurrere med søsteren og oppdretteren. Nei trening må til. Ja også litt klipping.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...