tirsdag 12. mars 2019

Energi boost


Om du trodde alle helgas bilder var vist så tok du feil. Vi stoppet ved Glatvedbrygge for å se på fuglene. Vi hadde jo tross alt med oss noen apporterende fuglehunder. De var ikke i overkant ivrige, men tittet seg nysgjerrig rundt.


Turen på søndag var en skikkelig energiboost. Når en tar en titt på langtidsvarslet så kommer varmegradene tilbake og da tror jeg det blir vår. Skikkelig vår. Nå når vi er halvveis i mars så kan godt våren komme skikkelig. I går hjalp jeg pappa med å sette spor i skiløypa igjen.  I ettermiddag er det mer snø, men i morgen blir det bra.


Det ble ingen skitur på meg i dag, men en tur langs jernbanen. Det snødde til tider tett, men både jeg og jentene satte pris på litt luft. Løpetiden begynner å bli på hell, for i dag spiste han tørrforet sitt når jeg kom hjem fra jobb. Spørs om jeg får bade alle hundene til helga så lukta blir borte i huset.


Gant følger med på endene som koser seg i sola utenfor Gledeshuset.


Endene er vel så vant til hunder som går forbi at de kunne ikke brydd seg mindre. Spørs om jeg skal ta meg en fototur til helga dersom det blir like bra vær som forrige helg. 


Når jeg skulle hjem fra jobb i går så var det en gjøk som kjørte rett i rumpa på meg når jeg skulle ut på E16 fra jobb. Støtfangeren min sprakk på høyre siden og hengerfestet fikk seg en skikkelig trøkk. Jeg leverte skademelding på nettet i går og i dag scannet jeg dokumenter på jobb for å sende skademeldingen med underskrifter til forsikringsselskapet. Var innom på Opel og fikk takseringstime på torsdag, så blir det ny støtfanger på meg i det minste. Godt en har lånebil i forsikringen når en bor slik til at en er avhengig av bilen for å komme seg på jobb.


Etterpå plukket jeg opp pappa hos øyenlegen etter operasjon for grå stær, før det var hjem og middagslaging med Patran. I dag ble det loff og kyllingsalat. Skeiet ut med smultringer etterpå, så jeg burde vel gått dobbelt så lang tur som jeg gjorde for å opprettholde prosjekt sommerkroppen. Men jeg er på god vei i det minste. Det hjelper å passe på hva en dytter inn og ikke bare være aktiv.


 I morgen er det onsdag og praktirsktalt helg igjen, og til helga gleder jeg meg!


1 kommentar:

  1. Härliga bilder. Det är något särskilt med svanar. De är både vackra och ståtliga och det går nästan inte att sluta titta på dem.
    Vilken otur med bilen. Även om man har en bra försäkring och lånebil så blir det lite extra bök innan allt är över.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...