torsdag 23. august 2012

Her er mitt favorittsted ute...


Røsslyngen er flott, men jeg har litt korte bein ennå for å posere skikkelig.


Skauen! Her er det så mye å lukte på. Sjefen har sett en kjempeflott sele som hun har tenkt å kjøpe til meg. Jeg må ha sele når jeg skal begynne å gå blodspor. Det høres litt skummelt ut, men sjefen sier at det er det ikke. Det er bare morsomt.


Sjefen sier vi er heldige som har inngjerdet skau, men jeg vil gå utenfor isteden. Der er det mye større skau å gå i. Men da må vi vente til båndtvangen er over sier sjefen. Noen steder i landet er det ikke båndtvang lenger, men på denne siden av elva som vi bor er det båndtvang helt til ut september. På andre siden ved badeplassen er det ikke båndtvang lenger. Men der driver dem å hogger skau med to maskiner, så da blir det ikke mye skygge å gå tur i der lenger på varme sommerdager, men det blir vel ikke varme sommerdager her... synes jeg blir søkk våt nesten på hver tur jeg går jeg.


Når vi er på tur i skauen så har jeg fått en jobb, jeg skal snuse opp kantareller.


Først fant jeg en død fugl, men den fikk jeg ikke beholde. Greit nok at jeg er apporterende, men jeg må visst velge mine apportgjenstander med litt omhu mente sjefen. Hva nå hun mente med det?


Når jeg hadde funnet fuglen ble alle de andre plutselig interessert også.


Men SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kjente jeg lukta av kantareller!!! Jeg er litt voldsom sier sjefen, for jeg tramper på dem før sjefen får sjans til å plukke dem, så det jobber vi bitte litt med.


Ingen som ser meg når jeg står bak buska her vel?


Fant du meg Ada? Så fort?


Her ser du meg og flokken min på vei hjem etter skauturen...


Etter en så begivenhetsrik tur så er det godt å kose seg på fanget til Patran... sukk... sov godt venner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...