tirsdag 27. juni 2017

Jeg lar meg irritere


Siden jeg har startet på siste ferieuka mi for denne gang, så måtte jeg vel drive med noe fornuftig også. Jeg og Patran har malt vinduer utvendig i dag, litt utrygt vær så ble det litt maling av rekkverket på verandaen også. Fire av vinduene rakk vi to strøk på, i morgen er det igjen fire vinduer og dørkarmen for strøk nummer to. Seks vinduer og en dørkarm er helt umalt og halve rekkverket. Så vi blir nok ikke ferdige i morgen heller regner jeg med.


Godt en har noen dager å holde på. Bare været holder seg så er det ikke noe problem, huset har jo fire vegger så det er jo alltid en som er i skyggen. Ronja tar virkelig livet med ro og er helt i feriemodus. Jeg er også litt på det nivået. Hundene får sin tur om dagen, noen ganger nede i elva for å få seg en svømmetur også. Det er noe de setter stor pris på. 


Når en har ferie så blir det gjerne seine kvelder og late morgner, men hele dagen blir ikke som Ronja sin. Tror hun kunne ligget pal om hun hadde selskap som koset magen hennes. Da går det ikke lange stunden før hun lukker øynene og snorker mer eller mindre. Jeg er ikke for å ligge langflat i solsteiken, har egentlig aldri vært det. Men litt i halvskyggen på verandaen det passer meg bra. Skal jeg være i sola så er det på tur.


Med alderen har jeg blitt flinkere til å ikke henge meg opp i så mye som jeg hadde blitt skikkelig irritert over tidligere. Men innimellom så er det noen som trykker på en rød kapp, og vifter med en rød klut, gjerne samtidig. Jeg velger mine kamper, men de jeg velger de står jeg løpet ut til siste slutt. Jeg er ganske prinsippfast og gi meg, det finnes ikke i mitt ordforråd. I og med at jeg har ferie fortsatt så har jeg bare latt meg irritere bitte litt i det siste. Akkurat nok til at jeg tok opp kampen. Og ikke nok med det, det blir som jeg vil tilslutt, det kommer bare ann på hvor hard motstanderen er, hvor lang tid dette kommer til å ta. Det kan ende opp med at jeg arkiverer hele cachen skal det være på denne måten. 


Når vi malte i dag så ble det jammen litt maling på Lady også. Hvordan hun hadde klart de er jeg ikke så sikker på, men hun hadde klart å få festet rørepinnen til spannet på låret sitt. Jeg hadde lagt den på lokket på det store spannet for at den skulle få ligge i fred, men det er jo ikke fult så enkelt når de slipper ut av hundegården etter noen timer der. Så nå har hun lyse striper bak også, ikke bare i ansiktet. Merket at jeg hadde noen striper selv etter endt dag, men det blir sikkert flere i morgen er jeg redd.


Etter alle skauturene i år så er det ikke mye lang pels igjen under magen på Ronja. Jeg har aldri klippet pelsen under magen hennes, så hun vil nok ikke oppleve å få sid kappe som de egentlig skal ha. Det er ikke så farlig heller, da utstillingskareieren hennes er over. Kanskje vi skal prøve oss om tre år da hun er veteran. Jammen begynner hun å bli gammel hun også. Mounty er jo sju øyeblikkelig og Lady har passert ni. 


Men på tur viser de ikke noen alder, da er det full fart om det er en kilometer eller ti.


4 kommentarer:

  1. "Det kan ende opp med at jeg arkiverer hele cachen skal det være på denne måten."

    Går det an å bare arkivere litt av en cache.....

    SvarSlett
  2. Jeg kan arkivere alle mine utlegg når som helst uten grunn.

    SvarSlett
  3. Men da må du arkivere hele cacher. Det er ikke mulig å arkivere halve cacher :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det finnes ikke noen halve cacher, hvor har du det ifra?

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...