søndag 27. mai 2018

En svale gjør ingen sommer


Med slike middelhavstemperaturer, så må det jo bli en middelhavsfrokost på terrassen om morgenen. Late søndagsmorgner er det vel heller ikke for mange av. Veldig lite av min tid kan egentlig betegnes som lat. Men innimellom så glimter jeg til.


Melk er ikke så godt alternativ når det er så varmt, da er det nesten bedre med appelsinjuce. Særlig den med fruktkjøtt i.


En svale gjør ingen sommer er det et gammelt ordtak som sier, men i år tror jeg nesten sommeren kom før svala gjorde sitt inntog. 


Her er det tre forskjellige typer svaler, så de trives vel her da. Regner med at det er de samme som kommer igjen år etter år for å bygge rede, eller restaurere på det gamle fra i fjor.


Hakkespetten gjør også en iherdig innsats i år, så det er vel ikke mange årene til stolpen må byttes ut. Kan jo risikere at jeg ikke har strøm lenger en dag. Det ville jo vært fryktelig trasig.


Jobber seg sakte, men sikkert videre mot toppen av stolpen. Men lærer ikke at det ikke er noe mat å få tak i på metallokket på toppen av stolpen.


Det er bare å slå fast at jeg virker ikke når det er så varmt. I dag har jeg ikke gjort annet enn å pendle mellom bassenget med hundene og terrassen i skyggen. Når det er over 30 varmegrader så er det vel svært få som har stor aktivitet. Jeg er i alle fall ikke blant dem.


Riste seg godt så en får ut vannet fra ørene er viktig.


Dronninga


Når en har aiert litt i vannet så er det godt å ligge litt til lading.


Så er det full fart igjen.


Ingen fare med å gå tørst der.


Ikke blir man så fryktelig varm heller.


Så er det på tide med en ny runde igjen.


Ronja begynte å spise gras, så da blir det vel regn da? Eller gjelder det bare for katter?


Bekkeblommen hadde kommet, men vannliljene var det litt i tidligste laget på.


2 kommentarer:

  1. Så trevligt att hitta en blogg med så vackra foton! Kul att du fann mig och skrev en kommentar, så att jag fann dig.
    Dina hundar påste njuta ordentligt av det kalla vattnet, jag skulle också kunna tänka mig att ta ett dopp där. Håller med dig om att det inte går att göra mycket när det är för varmt, 20-25 grader i skuggan tycker jag är den optimala temperaturen. Men jag klagar inte på denna maj månad som är så fantastisk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er ikke så ofte man finner blogger man har lyst til å følge videre...

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...