torsdag 24. mai 2018

Nyte kvelds sola


Jeg er heldig som bor slik til at jeg kan sitte på verandaen i kveldssola halv ti på kvelden etter å ha tilbragt dagen i kjelleren på Sundvolden hotell. Halve arbeidsdagen og  helt til nærmere sju i kveld hadde vi såkalt strategimøte for alle ansatte. Vi ble oppfordret av sjefen å holde det konfidensielt hva vi hadde kommet fram til, men vi skulle få notater som var samlet. Dette luktet det penger av, så en liten telefon til VG-1000 tips var på sin plass mente vi. Ehh... kanskje det bare var avdelingslederne som skulle få notatene, mente sjefen da. Jasså, kalde føtter?


Kjente jeg ikke var helt på topp med kreativiteten, for vi har jo hatt så mange ting som går hardt ut og faller sammen som et korthus i høststormen. Jeg endte opp med å notere stikkord så vi skulle ha noe å legge fram i plenum etter gruppeoppgavene.  Liker å ha orden og struktur, så da er det best å ta styringa på slike samlinger har jeg erfart. 


Kanskje like greit at vi var i kjelleren, for konferanserom med vindu for å se på solværet hadde vel ikke vært så fristende. Om ikke annet så hadde det vært skikkelig innvirkning på konsentrasjonen. Har en tendens til å "sveve" ut av vinduet når det er noe som ikke fenger meg. 


Men så er det nå engang sånn da at når en jobber i et dansk konsern så har vel ikke kontordama mest å si om hverken strategi eller utfallet av noe som helst. Er det da noe vits i å engasjere seg så veldig? Nei, har jo fått litt erfaring av å ha jobbet der i en ti års tid.


Helt utrolig, men langtidsvarslet viser fortsatt nærmere 30 varmegrader i lang tid framover. Så sitte på Øvrevoll på utstilling neste helg igjen når det er så varmt så er det nok mange daffe hunder i ringen. Ikke sikkert det går like bra som sist, men jeg håper på en rød sløyfe i alle fall.


I morgen er det nok en arbeidsdag, så er det jammen helg igjen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...