fredag 18. mai 2018

Min dag i dag


Jeg må si at jeg ikke helt veit hva jeg skal si om hva jeg synes om sånn snappsak jeg har fått på telefonen. Om det går en stund før dem svarer så har jeg noen ganger glemt hva jeg har kommentert eller spurt om. Så det må jo egentlig være for å spre små gleder eller sorger fra eget liv. Små gullkorn eller frustrasjon. 


Så har du sånn story sak, da blir det værende i et døgn og vennene må selv gå inn for å se. I dag begynte det egentlig som en fleip at jeg la ut ting jeg gjorde etterhvert. Ja når en har sånn feriedag så er det jo viktig å dokumentere ferieaktivitetene en driver med har jeg sett på Facebook. Virker som det er mange som er på ferieturer nå og overøser både instagram og ander sosiale medier med ting de gjør. Jeg har tatt meg en feriedag og dermed må ferieaktivitetene dokumenteres.


Skikkelige ferieaktiviteter som foregår her i kroken skjønner du. Siden Merethe og Marius kom i dag, så er det kjekt å ha litt i kjøleskapet for resten av helga.


På veien hjem havnet jeg bak en traktor med harv. Når en er så brei så er det ikke bare bare å legge seg ut på siden så jeg kan få komme forbi heller. Men han gjorde ikke antydning i veiavkjørsler heller, så det var bare å smøre seg med tålmodighet.


Når jeg hadde ryddet bort varene så var vaskemaskinen ferdig og jeg kunne henge ut dagens vask av sengetøyet. Ikke noe er som å legge seg i reinvaska sengetøy som har hengt ute til tørk i sola og vindværet. 


Ideen om et slikt innlegg kom fra en blogg jeg er innom fra tid til annen. DramaKven, som har kreft og lager litt satire på egen bekostning. Ta en titt hos Heidi fra Alta.


Litt kos skal man da unne seg om en har nok å gjøre om dagen. For feriedagen min var slett ikke over med dette.


Det så ikke så veldig langt ut, men noen steder var det skikkelig langt. Så det tok litt tid, nå kan jeg slå litt oftere så kan jeg bruke bioklipper så jeg slipper den evinderlige tømmingen av posen. Det er jo det som tar tid. En del av plenen var helt blå av fioler, den fikk lov å stå. Så får jeg heller klippe den når den er blitt lenger der.


Så kunne en kose seg og bare vente til pizzaen er ferdigstekt og klar til å nytes. Det ble en lat kveldskos i sola på verandaen. Så kan resten av pinsen nytes som feriedager bør nytes.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...