mandag 21. mai 2018

80% mindset og 20% action


"Jeg vil gjøre maks ut av mitt liv, slik at jeg ikke sitter der som gammel og grå og angrer over tapte muligheter, sjanser jeg ikke tok, livet jeg ikke tillot meg selv å leve. Nei vet du hva, sett deg selv i førersetet og ikke la deg selv bli for påvirket av andres meninger og negative holdninger." leste jeg i en blogg i dag. Så sant så sant. Alt for mange som bare dilter etter alle andre og tror at da blir livet bra. Så flott å se at det er andre som også har skjønt at en må ta ansvar for eget liv.


I dag var siste sjanse på å sole seg siden det er jobb igjen i morgen. Men jeg kan jo ikke legge meg for da sovner jeg. Så nå har det blitt en dubb eller to flere dager på rad her. Kan raskt bli en vane dette her. 


Det har i tillegg blitt en tur ned i elva med hundene og bassengsesongen har åpnet. Så i dag har det blitt ballkasting til den store gullmedalje. Hailey var ikke veldig fornøyd med bassenget, men det kommer seg nok etterhvert tenker jeg. For ball er kjempegøy.


Begrensninger er bare noe som finnes i ditt eget hode. Har en trua så går det greit mener Lady.


Siden jeg var litt missfornøyd med den siste leveransen av foret som jeg pleier å kjøpe, så tenkte jeg at jeg skulle bestille noen sekker av det jeg kjøpte med meg når vi var i Sverige i påsken. I dag bestilte jeg 5 sekker med Dogman fra XXL. Kunne sikkert tatt meg en tur til Sandvika for å kjøpe der, men når en får det fraktfritt over 1000 kroner, så er det like greit å plukke dem opp på Sokna. Så får vi se hvor lang tid det tar, jeg har ennå igjen nesten to sekker, men tenkte det var litt kjekt å ha litt å gå på siden jeg ikke har bestilt for på nettet tidligere.


Jeg har fått pottet om aloveraplanten i pinsen også, så kanskje den kommer med noen avleggere Eller vokser seg kjempestor. Ikke godt å si, men den potta den hadde var det ikke mer jord i. Hardpakket av røtter, så forhåpentligvis satte den litt pris på litt romsligere plass.


Jeg kan vel ikke si jeg gleder meg framover da det er spådd nærmere 30 grader framover. Godt det skal være overskyet i morgen. Jeg har ikke overskudd til noen ting jeg når det er så varmt. Da pendler jeg mellom elva, bassenget og skyggen på verandaen. Når vi da i tillegg skal jobbe til klokka seks på torsdag, så håper jeg da inderlig det er noe vesentlig vi skal gjøre. Ikke bare svada som det stort sett blir. 


Virker som hundene ikke krever mer aktivitet enn svømming heller, så da rusler nå hverdagen ivei på sitt vis. Tre uker til nå så har jeg sommerferie. Det skal bli godt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...