tirsdag 11. desember 2012

Max og jeg fanger en skurk!!!


Sjekk hva som snuser på MEG!!! Det er i allefall ikke noen pus skal jeg love deg. Det er Heiki!


Med sånne kjempemonstre på besøk, så var det tryggest på armen til Fredrik. Søsteren til Fredrik har en slik sak dem kaller hest.


Heiki

Når han hadde tuslet rundt på gårdsplassen en stund så begynte jeg å bli litt tryggere på han, så jeg fikk tusle rundt igjen. Han var jo så snill, han var i allefall ikke opptatt av å spise meg opp...


Heiki er sånn offroad ting mente mamsen. Akkurat som meg, jeg liker meg best utenfor veien jeg også.


Jeg må passe på Max, en kan jo aldri vite hva slike gamle menn kan finne på! Og er det noe spennende så vil jeg i allefall være der når det skjer!


Gjett hva vi fant da? Vi fant en mann som lusket i buskene!!! Da slo snøsnutevennene til og holdt skurken i sjakk til forsterkningene ankom! Hva skulle dem gjort uten oss???


Max slo til og plutselig var ikke han noen gammel mann i det heletatt altså! Han beit fast i skurken og ristet og knurret. Jeg hjalp til så godt jeg kunne!!!


Midt i kampens hete så holdt skurken på å stikke av, men Max er ikke den som gir seg så fort. Han er barsk og ikke minst utholdene!


Jeg forter meg bort til Lene og Heiki for å få dem til å hjelpe meg og Max med å holde skurken i ro til politiet kommer for å hente han. Ja for det er politiet som henter slemme menn! Det har mamsen sagt, så da er det sånn!


Jeg og Lene var veldig enige om at ridepisken kunne komme godt til nytte når skurken var så stor og sterk!


Heiki bare bøyer seg i støvet for sånne tapre vakthunder som Max og meg!


Han ville bli snøsnutevenn han også! Stilig!


Etter en så begivehetsrik dag så måtte Heiki tusle tilbake til stallen, jeg fulgte han et stykke på veien...


Max stakkar måtte ligge og hvile ut...


"Min beste venn"


Martin vil være snøsnutevenn han også, så nå har jeg tre snøsnutevenner i Hole!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...