onsdag 20. februar 2013

Skautur i dag


Når jeg er på sånne skumle turer blant både tusser og troll så er det kjekt med Mounty som passer på meg altså.


Det er så mye som må sjekkes ut når en er i skauen. Mange som har gått der siden sist vi var der. Kanskje jeg ser en skikkelig trollgubbe før vi er hjemme igjen?


Kanskje trollene har gravd seg ned?


Plutselig er det masse snø så jeg synker helt til buns.


Men når det ble hardt igjen så var det full fart sammen med de andre pelsdottene.


Jeg løper skikkelig fort!


Innimellom så lurte pelsdottene på hvor langt utenfor stien jeg skulle, men jeg måtte jo sjekke ut det jeg luktet.


Innimellom klarte jeg å gå uten å tråkke langt ned i snøen, men plutselig så sa det bare plopp også var jeg langt ned i snøen igjen.


Det enkleste er å følge sitt eget spor tilbake, det er ikke så slitsomt.


Gjemmer du deg bak her mamsen?


Sjekker ut neste års juletre... men mamsen vil ikke ha juletre inne, hun er så lei barnåler.


Kanskje det kommer noen?


Skogens engel!


Men når mamsen roper da kommer jeg som ett skudd.


Når jeg har tatt igjen mamsen så kan jeg sjekke ut andre spor igjen. Nesten som "Tore på Sporet" jeg. Finner alt mulig rart og tar med meg hjem igjen.


1 kommentar:

  1. Jesus kor mye snø dokkar har der borte. Hjemme hos meg e an stort sett vekke, sjøl om eg digger an. Men, no gleder eg meg sykt til sol og varme. Det kan være en utfordring det også, men då e det mange gode insekter å knaske på for å kjøle seg ned ;-)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...