mandag 3. februar 2014

Orkide


I mitt stuevindu har jeg 16 orkideer som kappes om å blomstre mest og lengst. Mine blomstrer stort sett i ett. Jeg har aldri hatt noe grønne fingre, men orkideer er tydligvis noe som passer min hagestil. Det kommer kanskje av at jeg glemmer å vanne til tider, eh egentlig ganske ofte, men når de får vann så får de en god slump. Kanskje det minner om monsuntilstander? Blomstrer gjør de, gang på gang, på gang.


Jeg har alle farger, men de gule synes jeg ikke er noe pene. Nei da varierer jeg heller med alle de andre!


Det har kanskje noe å si at de står i et vindu uten direkte sollys annet enn tidlig tidlig på morgenen på sommeren. 


Dette er siste tilskuddet til samlingen min, den kom mamma med.


Fasinerende blomster med utrolig mange flotte detaljer.


Jeg følger endel blogger, disse har jeg linket til på høyre siden. Disse er jeg innom hver dag det er noen oppdateringer. Det fine med å ha linket til dem her, er at de legger seg på toppen av lista når det er noe nytt i dem. Bortsett fra noen få som det ikke virker på. Helena har et flott nyttårsforsett, det er at hun skal ha månedsforsetter isteden for nyttårsforsett. Det var kjempe kjekt, det er utrolig hva du klarer å holde en måned, som du kanskje ikke orker å holde et helt år. Januar så var det godterier og i februar så var det bloggen som skulle unngjelde. Et nytt innlegg hver dag! Det gleder jeg meg til... koselig å følge andres hverdagsliv og kunne komme med små kommentarer på det de legger ut. 

Jeg har skilt litt på hvor jeg har linket til hvem. Hunder med egne blogger har jeg linket til på siden til Ronja, siden Ronja styrer bloggen sin selv. Har du en blogg du vil jeg skal dele med andre, så kan du jo legge igjen en kommentar her eller hos Ronja... Koselig å få en liten melding på hva andre synes også, da skriver jeg liksom ikke bare for meg selv...

3 kommentarer:

  1. Oj vilka vackra orkidéer du har, jag jobbar i en blomster butik nu och vi har superfina svarta nu, en sådan skulle du ha!! Tack för berömmet, jo det känns lättare och faktiskt roligare att ha månadslöften, då hinner jag med många olika på ett år och vissa kanske följer med under resten av året utan krav. Godis är inte lika gott längre ;) så det blir det nog mindre av än förut!
    Helena.

    SvarSlett
  2. Hm? Det blev lite knepigt att förstå vilken blogg som är vilken för en hund med mycket liten hjärna så jag tror nog att jag får läsa båda. I alla fall till en början. Såna där blommor har min matte också för dom tål en hel del. Hennes tror jämt att dom ska dö så det är väl därför dom blommar som om det vore sista chansen hela tiden... Kramis!

    SvarSlett
  3. Åhh vilka vackra orkideér du har :)
    Ja det är kanon att kunna simträna även på vintern för tjejerna, dom älskar verkligen att bada :)
    Jätte kul att du hittade till våran blogg.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...