lørdag 15. februar 2014

Roser og Orkideer


Med slikt grisevær i dag så ble det seint før det ble tur på hundene. Tror de var like glade som meg når vi var tilbake til vedovnen for tørk. Når det var lite å finne på ute så ble det husvask isteden. Greit å ha det reint når Kenneth og Christine kommer i morgen ettermiddag på hjemmelaget pizza.


Hvite blomster er de fineste blomstene, uansett art


Roser de fineste blomster som finnes og dufter himmelsk


På valentinsdagen kjøpte jeg med roser selv, det var en bukett med 20 stykker i tre forskjellige farger.


Med en litt vid vase så ser de ut som det er flere enn de egentlig er.


Egentlig burde man alltid ha en bukett med roser stående


Nå orkide til samlingen min. Denne fikk jeg på fredag, bladene ligner på hjerter og er bitte små blomster. Valentinorkide sto det på merkelappen. Sikkert ingen registrert art er jeg redd, men nydelig var den. Når mange vet at jeg samler på orkideer så kjøper de til meg og gir bort når de kommer over noen de tror jeg ikke har i samlingen. Jeg blir like glad hver gang.


Nå har også sistemann kommet med blomster, denne har ikke blomstret på lenge, men har hatt fine frodige blader. Da er det ekstra gøy når de begynner å blomstre igjen.

2 kommentarer:

  1. Galet fina rosor! Så mycket man längtar tills de växer upp i trädgården. Så tjusig bukett!
    kram
    Fia

    SvarSlett
  2. Vilka fina rosor och orkideér du har, dom är jätte vackra.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...